NGM: 2022-ig biztosan jár a BKV az agglomerációba
A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint a fővárost megállapodás köti az agglomerációs közlekedés megszervezésére
Az agglomerációs közlekedés biztosítása nem kötelező feladat a főváros számára, viszont egy hatályos megállapodás szerint a Budapesti Közlekedési Központon keresztül azt 2022-ig szükséges megszerveznie – tudta meg a Magyar Idők a Nemzetgazdasági Minisztériumtól.
Az állam és a főváros környéki települések közti egyeztetést, a BKV Budapest városhatárán túli finanszírozását firtató kérdésre a tárca a Magyar Időknek megküldött válaszában megjegyezte: elsősorban a Fővárosi Önkormányzat és az érintett Pest megyei önkormányzatok párbeszéde lehet a mérvadó, ahol a kormányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint a helyközi közlekedésért felelős szaktárca képviselheti.
A minisztérium szerint a kormány elismeri a fővárosi közösségi közlekedés átalakítása érdekében tett erőfeszítéseket, és elkötelezett a fejlődés folytonosságát biztosító, hosszú távú rendszerszintű finanszírozási modell kialakítása mellett.
Az év során számos alkalommal egyeztetett egymással a főváros, a kerületek képviselői és a kormány. A kabinet képviseletében a nemzetgazdasági tárca folytatta le a szakmai egyeztetéseket. A szaktárca úgy értékelte: a megoldási lehetőségek számbavétele megtörtént, ennek eredményeként pedig megszülettek a szükséges jogszabály-módosítások, amelyek garantálják a BKV hosszú távú finanszírozását.
Közben Tarlós István főpolgármester külön közleményben cáfolta azokat az értesüléseket, amelyek szerint megszűnhet az agglomerációs közlekedés. Mint írta: sehol nem állította, hogy tiltakozó levelet írtak volna a kerületi polgármesterekkel az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban. A múlt heti törvénymódosítással pluszforrásokhoz jutott a fővárosi tömegközlekedés, igaz, a kormány el is von a következő években több milliárd forint közvetlen állami támogatást a területtől.
Forrás: Magyar Idők