Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2021. december 1.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Megjelent a Duna-part megújítását célzó pályázat
Csillapítják a pesti alsó rakpart járműforgalmát – Sétány épül a Kossuth tér és Dagály Úszóközpont között

Építészeti tervpályázatot írt ki a pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér és Fővám tér közötti szakaszának komplex megújítására a Fővárosi Önkormányzat – tudatta a Főpolgármesteri Hivatal 2015. augusztus 12-én az MTI-t. A pályázatokat novemberig lehet benyújtani, decemberben lesz eredményhirdetés, a kivitelezés pedig várhatóan 2017-ben indulhat.


A belvárosi Duna-partok és a csatlakozó vízfelületek adottságaikhoz képest alulhasznosítottak, a kikötők rendezetlenek, a zöldfelületi rendszer hiányos, az alsó rakpart közúti forgalma pedig elszigeteli a folyót a várostól – olvasható a közleményben.

A projekt célja, hogy az elmúlt években megújított belvárosi köztérhálózat a Duna-partra is kiterjedve szerves kapcsolatot teremtsen a város és a folyó között. A pesti alsó rakparton zöldfelületekkel tagolt gyalogos sétányt és kerékpárutat terveznek. A közúti forgalom ugyan megmarad, de irányonkénti egy sávban, csillapítva, korlátozott teherforgalommal és átszervezett parkolással.

A rakpartok pezsgő városi élettérré alakítását szolgálja majd a 2-es villamos viaduktja alatt található, jelenleg kihasználatlan helyiségek közösségi és kereskedelmi célú hasznosítása.

A Széchenyi tér a környező csillapított forgalmú utcák hálózatához kapcsolódó, a tér gyalogos és kerékpáros bejárhatóságát szolgáló, a közúti szerephez igazodó formában újulhat meg. Ehhez hasonlóan a Belgrád rakparton is megmaradna a jelenlegi forgalmi funkció és kapacitás, de az irányhelyes közúti sávok kialakításával és a szervizút megszüntetésével már nagyobb teret lehet biztosítani a gyalogos és kerékpáros funkcióknak.

Cél a rendezetlen állapotú belvárosi kikötőhálózat megújítása is. Olyan közcélú úszóműrendszer jöhet létre, mely nemcsak a közszolgáltatási (BKK) hajójáratok, hanem a városnéző hajók egy részének kikötésére is szolgál majd. Emellett a rekreációs lehetőségeket kínáló, művészeti események – kiállítások, koncertek, előadások – befogadására is alkalmas, kávézóknak is helyet adó úszóművek a kikapcsolódás és a városi élet régóta várt új színterei lehetnek.

Az elmúlt években dinamikusan növekvő szállodahajó-forgalom számos funkcionális, üzemeltetési és városképi problémát jelent, melyeket a szállodahajók kikötési lehetőségeinek átfogó fejlesztésével lehet megoldani. Ennek érdekében a pályázat foglalkozik a Belgrád rakparti nemzetközi hajóállomás részleges funkcióváltásával és a terület közcélú hasznosításával is.

A belvárosi Duna-partok fejlesztése három szakaszban, a finanszírozási lehetőségektől függő ütemezésben valósulhat meg a következő években. Az első szakasz a pesti belvárosi partszakasz – V. kerület –, a második szakasz a pesti oldal északi meghosszabbítása a Dagály Úszóközpontig – V. és XIII. kerület –, a harmadik szakasz pedig a budai belvárosi partszakasz, I-II. kerület.

A leginkább frekventált pesti belvárosi part átépítéséhez kapcsolódva, a Fővárosi Közgyűlés áprilisi ülésén döntött a Kossuth tér és Dagály Úszóközpont közti gyalogos-kerékpáros sétány kialakításáról. Ez a szakasz a 2017-es budapesti vizes világbajnoksághoz időzítve a kormánnyal együttműködve újulhat meg.

Budán a Kolosy tér és Döbrentei tér közti part megújítása hosszabb távon ütemezett program keretében történhet meg, ennek részeként a Várkert Bazár környezetének forgalomcsillapítása 2014-ben már megtörtént, míg a Bem rakpart a budai fonódó villamoshálózat kiépítéséhez kapcsolódva újul meg.

A Fővárosi Önkormányzat a pesti belvárosi Duna-part fejlesztését európai uniós támogatással, a Széchenyi 2020 keretében, a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programban szeretné finanszírozni.

Forrás: MTI

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2021 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu