Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. május 28.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Hamarosan itt lesznek a „mozgó kormányablakok”
Áprilistól indulhat a kormányhivatali integráció – Felülvizsgálják az illetményköteles szolgáltatásokat

A közigazgatási reform következő lépcsőjeként fejlesztés alatt áll egy olyan autóbusz, amely „mozgó kormányablakként” járna ki a nehezen megközelíthető településekre – mondta el a Rádió Orientben Kovács Zoltán. A Miniszterelnökség államtitkára közölte azt is, a kormányhivatali integráció várhatóan áprilistól indul, amelynek révén 2100 munkatárs kerül át a kormányhivatalhoz.


Az elmúlt hetekben 26 új kormányablakot adtak át szerte az országban, ezzel együtt már mintegy 100 integrált kormányzati ügyfélszolgálati irodában intézhetik ügyeiket az állampolgárok. A végső cél továbbra is az, hogy minden megyei jogú városban, járási székhelyen, kerületben, a forgalmas vasútállomásokon, és további 40-50 településen legyen kormányablak, ez országos szinten 280 ügyintézési pontot jelent – emlékeztetett az államtitkár. 

Naprakész tudástár

Jelenleg 265-féle ügytípust lehet intézni a kormányablakokban, de távlati cél az ezres szám elérése. Természetesen ennyi ügyet nem tarthat észben egyetlen ügyintéző sem, ehhez fejlesztettek ki egy tudástárat, aminek a segítségével átlátható lesz a rendszer. „Ezt szeretnénk állandóan napra készen tartani, amihez a különböző jogszabályváltozásokat azok elfogadását követő záros határidőn belül át kell vezetni” – szögezte le Kovács Zoltán. Kiemelte: az ügyintézők tudásának napra készségét emellett folyamatos képzésekkel biztosítják egyrészt a Közszolgálati Egyetem által szervezett, másrészt belső gyakorlati képzések keretében. 

Jönnek a „mozgó kormányablakok”?

Az újabb kormányablakok nyitása mellett további célnak az ügysegédi rendszer fejlesztését nevezte meg az államtitkár. „Olyan szintre szeretnénk fejleszteni az informatikai rendszert, hogy a kormányablakokban intézhető szinte valamennyi ügyet helyben az ügysegédnél el tudják intézni a kistelepülések lakosai, ezzel gyakorlatilag az ország minden területét le tudnánk fedni.” Kovács Zoltán hozzátette: emellett fejlesztés alatt áll egy olyan autóbusz kialakítása is, amelyek a nehezen megközelíthető településekre „mozgó kormányablakként” tudnak majd kijárni. A tervek szerint minden olyan ügyet el lehetne itt intézni, amit az integrált kormányzati ügyfélszolgálati irodákban is. Ennek mintája a Belügyminisztériumnál már működő okmányirodai ügyek intézésére szolgáló autóbusz, ahol bankkártyával is lehet fizetni.

Átalakuló szociális feladatok

Március elsejétől a szociális feladatok egy része átkerül a járásokhoz. A változással a kormány célja, hogy szétválassza az állami segélyezést a helyi önkormányzati szinten adható támogatási formáktól. Mint arra Kovács Zoltán rámutatott, ez azért is előnyös, mert helyben jobban ismerik egymást az emberek, az önkormányzat jobban el tudja dönteni, kinek és mennyi támogatást nyújt, s ezek kifizetéséhez mennyi adóbevételre van szüksége. Ezzel szemben a normatív alapon járó állami segélyezés az Emberi Erőforrások Minisztériumához tartozik, ezt az összeget tehát az állam adja a járásokon keresztül. „Az ügyfelek szempontjából tehát változás csupán az ügyintéző személyében lesz” – mondta az államtitkár. 

Kétezer munkatárs kerül a kormányhivatalokhoz

Várhatóan a parlament elindulásával elfogadják a kormányhivatalok külső és belső integrációjának tervezetét, így az a szoros határidők miatt egy módosító indítványnak köszönhetően nagy valószínűséggel április elsejétől indulhat útjára az átalakítás. A változás révén a zöld hatóság és a bányakapitányságok, részben a magyar államkincstár és a bevándorlási hivatal hatósági jogalkalmazó tevékenysége, valamint az OEP területi, regionális szervei egy része visszakerül a megyékhez. Ennek révén összesen mintegy 2100 munkatárs kerül át a kormányhivatalhoz, ahova a szakigazgatási szervek szakmai irányítása is tartozni fog. „Az ágazati miniszterek a tervek szerint ezen túl a kormánymegbízottat és a járási hivatalvezetőt utasíthatják. A szakigazgatási szervek pedig egy belső integrációt követően az ottani irányítási rendszer részei lesznek. Ezzel megszűnik az eddigi kettős irányítás, ami így egyszerűbb, gyorsabb ügyintézést tesz lehetővé” – fejtette ki Kovács Zoltán. 

Csökkentenék a járulékokat

Jelenleg mintegy négyezer olyan ügy van, ami illetményköteles. A rendszer nemrég elkezdődött felülvizsgálata során – amelyre a tárcák egy hónapot kaptak – azt nézik meg, hogy az elkért összeg mennyire van arányban a szolgáltatással. Ezzel egy időben a szankcionálási díjak tett-arányosságának felülvizsgálatára is sor kerül. Kovács Zoltán szerint nem növekedésre, inkább a költségének csökkentésére vagy bizonyos esetekben megszüntetésére lehet számítani. Hozzátette ugyanakkor, hogy ennek mértéke részben a költségvetés helyzetének függvénye.

A teljes interjú itt hallgatható meg.

Forrás: OrientPress Hírügynökség

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu