Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. március 28.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Jelentősen megnőtt a gépkocsiforgalom Budaörsön
Wittinghoff Tamás polgármester tárgyalásokat kezdeményezne a kormánnyal az útdíjról

Átlagosan 15, egyes részeken azonban 35 százalékkal nőtt a forgalom a Budaörsöt átszelő főútvonalon az M7-M1-es autópályák bevezető szakaszának fizetőssé tétele miatt, ezért az önkormányzat tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal az érintett sztrádaszakasz ingyenessé tétele érdekében – tájékoztatott 2015. február 3-án Wittinghoff Tamás, a város polgármestere egy most lezárult mérés adataira hivatkozva.


Wittinghoff Tamás az adatok fényében igazolva látja korábbi aggályaikat, melyek szerint a települést kettészelő autópálya-bevezetőre is kivetett útdíj miatt a forgalom jelentős része átterelődik Budaörs belsejébe, számos hátrányt okozva a lakosoknak – áll egyebek mellett az MTI-hez küldött közleményben.

A polgármester közlése szerint január 21. és 23. között forgalomszámlálást végeztettek ugyanazzal a céggel, ugyanazzal a módszerrel, s a településnek ugyanazokon a pontjain, mint 2013-ban, és bár a korábbi mérés márciusban, a januárinál jóval forgalmasabb időszakban történt, a mostani vizsgálat mégis markáns növekedést mutatott.

A vizsgálatot végző PANNON Engineering Kft. jelentésében egyebek mellett az áll, hogy az 1. számú (Budaörsön átvezető) főút forgalma – egyetlen keresztmetszet kivételével – minden szakaszon átlagosan 15 százalékkal, egyes részeken 25-35 százalékkal nőtt. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 2-3 ezerrel több jármű halad át a városon, mint korábban, ami „drámai változás” – értékeli a mérés összegzésére utalva Wittinghoff Tamás.

Szerinte a két számlálás között bekövetkezett forgalomnövekedés oka elsősorban nem a közúti forgalom nagyságának évről évre bekövetkező emelkedésében, hanem a forgalom nagyarányú átrendeződésében keresendő, amiben döntő szerepet játszhatott az M1-M7-es autópályák budaörsi szakaszának fizetőssé tétele.

A polgármester emlékeztetett: noha még az útdíj bevezetése előtt figyelmeztettek a várost érintő várhatóan súlyos következményekre, a kormányzati érvelés szerint azért nem teljesítették Budaörs kérését a fizetési kötelezettség eltörlésére, mert szerintük nem terelődik át az autópályáról a forgalom a településre.

„Mivel ezt az érvelést eddigi tapasztalataink és a mérési adatok határozottan cáfolják (...), kezdeményezem, hogy induljanak tárgyalások a kormányzat és Budaörs város önkormányzata között, hiszen beigazolódott az, amitől megalapozott érvek mentén joggal tartottunk, s melyre a szakma egyként hívta fel a döntéshozók figyelmét. Egy könnyelműen és átgondolatlanul bevezetett intézkedés jelentősen rontja a Budaörsön élők életminőségét” – írta közleményében a polgármester.

Hozzátette: a problémát könnyedén lehetne orvosolni a Budaörsöt kettészelő, belső, városi útként is működő M1-M7 bevezető szakaszára is kivetett útdíj eltörlésével. „Budaörs komolyan veszi magát, és komolyan vette a kormánnyal megindult egyeztetéseket is. Mi úgy képzeltük, hogy a szakmai vita nem megérzéseken és vélekedéseken alapul, hanem objektív számokon” – közölte Wittinghoff Tamás.

Forrás: MTI

 

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu