Hogyan tehetjük versenyképesebbé településünket?
Aktuális kérdések és elgondolkodtató válaszok a ,,Turizmus és településmarketing” konferencián
Milyen a településről kialakult kép? Mit jelent a település eladása? Kinek és hogyan kell eladni? Mi köze van a település eladásának a helyi gazdaság állapotához, fejlődéséhez, a települések versenyéhez? Ki, milyen hely-marketing tevékenységet végez és hogyan? - egyebek mellett ezekre kérdésekre keresnek választ a Vagyongazdálkodás.hu portál ,,Turizmus és településmarketing" című konferenciáján, 2013. november 22-én, Budapesten.
A konferencia programja:
9:00 - Megnyitó (Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár, Nemzetgazdasági Minisztérium)
9:20 - PLENÁRIS ÜLÉS
1. blokk: VERSENYKÉPESSÉG (a település, mint a turisztikai piaci verseny szereplője, a versenyképességet befolyásoló tényezők, a versenyképesség és -pozíció javítása, mint a desztináció marketing vezérfonala)
1. A kreatív gazdaság és a versenyképesség helyzete Magyarországon, különös tekintettel a gazdasági válság hatásaira (Dr. Egedy Tamás tudományos főmunkatárs, MTA CSFK Földrajztudományi Intézet)
2. A települések marketingjének holisztikus modellje, s a gyakorlati adaptáció jó megoldásai a turizmusban (Dr. Piskóti István intézetigazgató egyetemi tanár, Gazdaságtudományi Kar Marketing Intézet, Miskolci Egyetem)
3. Térségi versenyképesség (Jan Wessel Fulbright ösztöndíjas kutató, University of Scranton, Pennsylvania)
10:20 - Kérdések és válaszok
10:35 - Kávészünet
10:45 - 2. blokk: DESZTINÁCIÓ (a turisztikai desztináció menedzsment helye, szerepe és funkciója a településtervezésben és a településmarketingben)
1. A TDM helye és szerepe a településfejlesztésben (Somossy Eszter alelnök, Magyar Turizmus Desztináció Menedzsment Szövetség, TDM szervezetvezető, Gárdonyi helyi és Velencei-tavi térség)
2. A jó hely: turizmusorientált megközelítés (Dr. Michalkó Gábor tudományos főmunkatárs, MTA CSFK Földrajztudományi Intézet; egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem)
3. Nézzünk a tükörbe! Budapest és vonzerői a látogatók szemében (Dr. Jancsik András egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem)
11:45 - Kérdések és válaszok
12:00 - Ebédszünet
12:50 - SZEKCIÓÜLÉSEK
13:10 - A Szekció / 1 blokk: IMÁZS (a turizmus szerepe és jelentősége a település arculatának formázásában)
1. Az országmárka mérése desztináció menedzsment kontextusban (Dr. Jenes Barbara egyetemi adjunktus, Marketing Intézet, Budapesti Corvinus Egyetem)
2. Városimázs-formáló vizuális kommunikáció (Nagy Barna, ügyvezető, stratégiai tervező, Kreatív Vonalak Kft. Debrecen)
3. A városimázs szerepe a városmarketingben Villány példáján (Spiegler Patrícia kommunikációs és turisztikai szakértő, Info-Partner Szociális Szövetkezet)
4. A PR szerepe az önkormányzatok kommunikációjában (Dr. Virányiné Dr. Reichenbach Mónika polgármester, jogász, PR-szakértő, Pázmándi Önkormányzat)
14:20 - Kérdések és válaszok
14:30 - Kávészünet
14:40 - A Szekció / 2. blokk: MÁRKA (a település- és turizmus marketing eszközök kreatív alkalmazása a települési a rendezvény-szervezésben, kommunikációs csatornák és módok, a településmárkázás, valamint a helyi értékek és hungarikumok turisztikai termékké formázása)
1. Településmárkázás - Eger a te történeted (Saxinger Veronika marketing- és kommunikációs referens, Eger MJV Polgármesteri Hivatala)
2. Önkormányzati televízió, mint a településmarketing eszköze (Amberger Árpád vezérigazgató, Globomax Zrt. Budapest)
3. Keresőoptimalizálás (Dr. Fojtik János, tanszékvezető egyetemi tanár, Marketing Tanszék, Pécsi Tudományegyetem)
4. Települések népszerűsítése a YouTube-on (Farkas Dániel YouTube szakértő, keresőmarketing tanácsadó)
12:50 - B Szekció / 1 blokk: FEJLESZTÉS (a turizmus szerepe a települési tervezésben, fejlesztési koncepcióban és multiplikátorhatása a településfejlődésben)
1. Digitális polgártársak (Dr. Herendy Csilla egyetemi adjunktus, Közigazgatási Kommunikációs Szakcsoport, Nemzeti Közszolgálati Egyetem)
2. Milyen a Városfejlesztés 2.0? (Róka László ügyvezető igazgató, területfejlesztési szakértő, Megakom Tanácsadó Iroda, Nyíregyháza-Budapest)
3. A turisztikai termékfejlesztés helyi sajátosságai vízparti településeken (Sulyok Judit vezető kutató, Magyar Turizmus Zrt.)
4. A sport szerepe a városok marketing tevékenységében (Dr. Kozma Gábor egyetemi docens, Társadalomföldrajzi és Területfejlesztési Tanszék, Debreceni Egyetem)
14:20 - Kérdések és válaszok
14:30 - Kávészünet
14:40 - B szekció /2. blokk: POZICIONÁLÁS (a települések újra-pozicionálásának sikertörténetei)
1. A településmarketing elmélete Kassa példáján (Dr. Tózsa István tanszékvezető egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem)
2. Győr, városmarketing a gyakorlatban. Turisztikai városimázs (Jakab Petra idegenforgalmi referens, Győr MJV Polgármesteri Hivatal)
3. A gömöri-tornai települések helyzetképe és a turisztikai hasznosítási lehetőségek (Dr. Kókai Sándor intézetigazgató, Turizmus és Földrajztudományi Intézet, Nyíregyházi Főiskola)
4. Ipari turizmus és települési arculatváltozás (Dr. Pál Viktor tanszékvezető-helyettes, egyetemi adjunktus, Gazdaság- és Társadalomföldrajz Tanszék, Szegedi Tudományegyetem)
A konferencia időpontja: 2013. november 22.
A konferencia helyszíne: Budapesti Corvinus Egyetem „C" épület IX-X. előadók (1093 Budapest, Közraktár u. 4-6.)
Regisztráció: É+L Kongresszus- és Kiállítás-szervező Kft. (Várhegyi László, 1364 Budapest 4, Pf. 354, 1081 Budapest, Kiss József u. 4., Tel./Fax: 313-2027, E-mail: el.kft@chello.hu)