Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2022. augusztus 10.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Az önkormányzati médiakommunikáció műhelytitkai
Ősztől országos konzultáció-sorozatot indít a MÖSZ és a MÚOSZ

 „Önkormányzati médiakommunikáció" címmel, második alkalommal rendezett közös konferenciát a Magyar Önkormányzatok Szövetsége (MÖSZ) és a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) 2013. április 16-án, Budapesten. Míg a tavalyi, gödöllői rendezvény előadói elsősorban elméleti kérdéseket feszegettek, most olyan gyakorlati kérdések kerültek terítékre, mint önkormányzati kommunikáció gyenge pontjai, az alternatív nyilvánossághoz való viszonyulás, vagy a közösségi médiában való megjelenés lehetőségei.


Merza Péter, Tóth Károly és Gémesi György a kommunikációs konferencián 

A polgármesterek legnagyobb része önkormányzati és nem kommunikációs szakember, így rendkívül fontos hogy legyen mellette valaki - sajtófőnök, szóvivő, kommunikációs igazgató -, aki fel tudja készíteni egy-egy médiaszereplésre - hívta fel a hallgatóság figyelmét bevezető előadásában Tóth Károly, a MÚOSZ elnöke. Egy interjú ugyanis afféle „szellemi párbajként" is felfogható, ahol naprakészen, érvekkel, tényekkel és némi humorral felvértezve kell kiállnia a riportalanynak, hogy elkerülhesse az esetleges csapdákat vagy azt, hogy hiteltelennek mutatkozzon a településén élők szemében. A MÚOSZ elnöke elmondta azt is, miként lehet kezelni az agresszív, a félreinformált, illetve a prekoncepcióval érkező újságírókat, s hogyan lehet a legjobban kitérni a nyilatkozat elől.

Az önkormányzatok életében gyakran előfordulhatnak különböző - pénzügyi, jogi, oktatáspolitikai vagy egészségügyi - válsághelyzetek, amelyeknek kommunikálására külön stratégiát kell kidolgozni - derült ki Merza Péter pszichológus előadásából. Mindenekelőtt fel kell tárni a krízishez vezető utat, a legfontosabb kiváltó okokat, majd a megoldási lehetőségeket, s ezek ismeretében, kialakult állásponttal, megfogalmazott mondanivalóval kiállni a nyilvánosság elé. Mégpedig minél hamarabb, különben a sajtó veszi át az irányítást.

A települések igazi arca a polgármester - kezdte előadását Péterfi Csaba a gödöllői önkormányzat kommunikációs igazgatja -, az elsősorban pozitív híreket preferáló honi településvezetők azonban szívesen átadják a szót alpolgármesterüknek vagy sajtófőnöküknek, ha kellemetlen események bejelentéséről van szó. Péterfi Csaba szerint jobban tennék, ha - sajtófőnökük tanácsait meghallgatva - maguk állnának ki a helybeliek elé, mert megfelelően tálalva a problémát, még pozitívan is kijöhetnének a szituációból.

Az önkormányzatok kommunikációjában egyre nagyobb szerepük van a települések honlapjainak, így nem mindegy, hogy csupán a kötelezően nyilvánosságra hozandó tartalmak - szerződések, rendeletek - miatt létrehozott weboldalak-e, vagy esztétikus, olvasmányos, áttekinthető, keresőbarát, interaktív portálok - tudtuk meg Nagy Gábor Miklós médiaszakértőtől. Az interaktivitás különösen fontos, mert a honlapok fórumai, vendégkönyvei, szavazóhelyei, hozzászólási lehetőséget biztosítanak a helyieknek, hogy elmondhassák észrevételeiket. Ha erre az önkormányzati honlapon nincs mód, úgyis megteszik másutt, s akkor már a moderálni sem lehet a véleményeket.

Ez a másutt pedig az internetes alternatív nyilvánosság valamelyik megnyilvánulási formája egy, például egy blog is lehet - veszi át a szót Porcsin Zsolt debreceni blogger, aki úgy véli, jelenleg ezek a fórumok azok, amelyek nem félnek a kínosabb kérdések feszegetésétől, a helyi konfliktusok megírásától. Ez az önkormányzatoknak kínos, ezért a bloggereket eleve ellenségnek tekintik, holott ha partnerként kezelnék őket, meghívnák a rendezvényeikre, válaszolnának a kérdéseikre, akkor azoknak sem kellene pletykákra és fél információkra támaszkodniuk, s a helyi nyilvánosság megkerülhetetlen szereplőivé válhatnának.

Az önkormányzati honlapok kiválóan alkalmasak a közösségépítésre és a lokálpatriotizmus erősítésére is, főként a kommunikáció legmodernebb eszközeit és módszereit is latba vetve - értesülhettek az egybegyűltek a Hegyvidéki Önkormányzat kommunikációs vezetőjétől. Mint Szabó Krisztina kifejtette, kerülete nagy súlyt fektet arra, hogy különböző kreatív és innovatív akciókkal - mint például a „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!" elnevezésű kutyapiszok elleni kampány - szólítsa meg a lakosságot, s a kezdeményezések kommunikációja is hasonlóan kreatív és innovatív legyen.

Dr. Gémesi György, a MÖSZ elnöke pozitív és negatív sajtótapasztalatait osztotta meg az érdeklődőkkel, majd az önkormányzati kommunikáció két területéről, a polgármester és a település lakossága, illetve az önkormányzatok és az állam közötti párbeszéd sajátosságairól beszélt. Végezetül bejelentette, hogy a tavalyi és a mostani konferenciát kísérő nagy érdeklődésre való tekintettel a MÖSZ és MÚOSZ szeptembertől országos kommunikációs konzultáció-sorozatot indít azoknak a polgármestereknek, akiknek nem áll rendelkezésükre külön kommunikációs szakember. 

MP

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2022 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu