Ügyfélbarát megoldásokra hangolják a közigazgatást
A most induló, e-ügyintézést támogató program 2013. április végéig 200 millió forintos uniós támogatásból valósul meg
Újabb közigazgatás-fejlesztési projekt indul az Új Széchenyi Terv keretében. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) a minél szélesebb körű elektronikus ügyintézés alkalmazásához szükséges jogszabályi környezet felülvizsgálatát hajtja végre a következő hónapokban. Így nem csak az országszerte elérhető kormányablakokban, hanem az e-ügyintézések területén is egyre inkább az ügyfélbarátabb megoldásokra hangolódik a közigazgatás.A kormány májusban döntött az Államreform Operatív Program 2011-2013. időszakra szóló akciótervének megállapításáról, továbbá az Államreform Operatív Program és az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében egyes kiemelt projektekről, mint pl. az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálata vagy a kormányhivatalok szervezetfejlesztése.
A most induló, elektronikus ügyintézést támogató program 2013. április végéig 200 millió forintos uniós támogatásból valósul meg. A program keretében a KIM folytatja a megkezdett szabályozási munkát, a jogszabályok finomhangolását, és az új szabályokat alkalmazó kormánytisztviselők oktatását. Mindezzel a program hozzájárul ahhoz, hogy a közigazgatás teljesítménye javuljon, és a közigazgatást a mai kor igényeinek megfelelően, az információs társadalom lehetőségeire építve fejlődjön.
A kormány által indított közigazgatási reformban az e-közigazgatás fejlesztése mellett továbbra is zajlik a hatósági eljárások egyszerűsítése, a kormányhivatalok fejlesztése, a közigazgatási antikorrupciós program végrehajtása, a telefonos ügyintézés fejlesztése, a közszolgálati tisztviselők továbbképzése, valamint az állampolgárok számára elérhető, egyszerű ügyintézést biztosító kormányablakok szolgáltatásainak fejlesztése, s ezek vonatkozásában mérföldkő lesz a januártól létrejövő járási rendszer - tájékoztat a KIM.