Verseny indult a kerületek között a Vidám Parkért
Zuglóban, Újpesten, a Józsefvárosban és a Ferencvárosban is találtak már alkalmas helyet a szórakoztató központnak
Újpest is bejelentkezett a fővárosi Vidám Parkért, így tovább növekedett azoknak a kerületeknek a száma, ahol el tudnák képzelni a közkedvelt szórakoztató intézményt. Egyelőre azonban még csak az biztos, hogy a zuglói Városligetből mennie kell a vurstlinak. Hogy hova, arról még nem döntött a Főváros. A bezárásról szóló határozatot is elnapolták legutóbb, mert nem egyeztek meg az új helyszínről.Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere a Duna-partra, a Megyeri hídhoz közeli volt vízműtelepen, egy vízi szórakoztató parkot működtető cég pedig egy magántelken látná szívesen a vurstlit. „Közel az M0-s autópálya, a régi 2-es út, a Megyeri híd és a Duna-part, hajó is közlekedhetne a Vidám Parkhoz. A vízművek két éve kiírt egy pályázatot a hasznosításra, és az egyik díjazott pályamű épp vidámparkot javasolt ide - méltatta Újpest előnyeit a polgármester.
Újpest mellett a város több pontján is szívesen látnák a parkot. Például a Rákóczi híd pesti hídfőjénél, a Duna-parton, ahol a beruházó tervei szerint 2-3 éven belül nyílhatna meg az új szórakoztató központ.
Zugló vezetése viszont már évek óta azért lobbizik, hogy a vurstli maradjon a XIV. kerületben, és hely is lenne bőven a jórészt kihasználatlan Rákosrendező pályaudvar területén.
A VIII. kerület korábban a Józsefvárosi pályaudvart ajánlgatta ugyanerre a célra, mondván, azért lenne ott a legjobb helyen a park, mert közel lenne a belvároshoz, így mindenhonnan egyszerűbb lenne elérni.
Mindegyik helyszín mellett szólnak érvek, és mindegyikkel szemben vannak ellenérvek. Például az, hogy milyenek a közlekedési adottságok.
„A lágymányosi helyszín közelében jár az 1-es villamos, amelyet átviszünk majd Budára. A csepeli HÉV-et pedig várhatóan 2018-ig meghosszabbítjuk a föld alatt az Astoriáig, ez lesz az 5-sö metró első szakasza" - sorolta a dél-pesti helyszín adottságait Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.
Rákosrendező előnye, hogy a kisföldalattit vinnék ki, és egy óriási P+R parkoló kialakítását is tervezik. Nagy irodaházakat is terveznek erre a területre. A Józsefvárosi pályaudvar nagy előnye, hogy már arra jár a 28-as villamos, amelyet 8-10 év múlva kivezetnének a Blaha Lujza téren át a Rákóczi útra, és átvinnék Budára.
Forrás: Blikk