Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. március 1.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Ahol virtuális ügyintézők fogadják avatár ügyfeleiket
Ügyintézés virtuális 3D-ben a budaörsi önkormányzat tesztelés alatt álló ügyfélfogadási felületén

A világon egyedülálló módon használják fel a közigazgatásban a számítógépes játékokból jól ismert virtuális valóságot és 3D-s technológiát abban a programban, ami a budaörsi önkormányzat legújabb, tesztelés alatt álló ügyfélfogadási felületének motorja. Az ingyenesen letölthető program használatával az ügyfelek rajzolt figurák, úgynevezett avatárok formájában tudnak mozogni a valósághűen megrajzolt hivatalban, és valós időben tudnak beszélni a szintén avatár ügyintézővel.


Leginkább információközlésre, időpontfoglalásra, illetve egyszerű hatósági bizonyítványok, igazolások kiadására lesz használható a rendszer. Egyelőre leginkább azoknak lehet hasznos ez a program, akik kezdő, vagy nem túl gyakorlott netezők, esetleg nem tudják, hogy problémájukkal kihez forduljanak, vagy ügyükben melyik nyomtatványt, hogyan kell kitölteni. Ők távolról is beléphetnek az élő ügyfélszolgálatra, ezzel megkerülhetik, hogy keresgélniük kelljen egy oldalon. Leginkább olyan telefonos beszélgetéshez hasonlít az élmény, mint amit egy látható virtuális világban folytat az ügyfél.

„Nincs új a nap alatt. Ez a technológia is illeszkedik a 2007 körül a virágkorát élő, azóta lecsengett Second Life által népszerűvé tett, nem játékcélú virtuális terek sorába" - mondja az ügyfélszolgálatról szóló videót nézve Fekete Zsombor, videojáték-tervező. A YouTube-on is látható kisfilmen a grafika szép, funkcionális, de nem szabad összehasonlítani a mai fotórealisztikus 3D-s játékok élményével. Azok futtatásához játékkonzol, vagy nagyteljesítményű PC szükséges, ez pedig egy böngészőből futó, gyengébb gépeken is - remélhetőleg - működő online szolgáltatás lesz - mondja Fekete Zsombor.

Budaörsön mindig nagyon fontosnak tartották, hogy a közigazgatás korszerűsítésében élen járjanak. A város évekkel ezelőtt az elsők között vezetett be olyan e-közigazgatási alkalmazásokat, mint például az SMS- és a WAP-alapú ügyintézés, amelyek akkoriban úttörő vállalkozásoknak számítottak. Természetesen a mostani böngészős programnak is lesz mobiltelefonos változata, de az asztali gépen futó változatot már most milliók tudják használni, szemben a kisebb számú okostelefon-használóval - számol be Gelencsér Ádám, a programot kifejlesztő Virtual Planet fejlesztési igazgatója.

Az avatárok mögötti valódi személyek részére az adatvédelem megoldott, mint ahogyan a személyi azonosítás kérdése is. Mindez ugyanolyan kódokkal zajlik, mint amilyeneket jelenleg is a bankok használnak, hiszen, ellentétben a közigazgatással, a bankszektor már használja a virtuális valóság alkalmazást. Tehát megoldható lesz, hogy minden avatár azonosítható és visszakereshető legyen a valóságban is, nem lehet káros, vagy sértő tartalmakat megosztani vagy virtuális garázdálkodásba, „trollkodásba" kezdeni sem.

- A jövőben Békéscsaba és más városok is tervezik a rendszer bevezetését. Budaörsön azért mutattuk be a rendszer interaktivitását igazgatási térben, hogy a döntéshozókat meg győzzük vele, hogy van olyan lehetőség, ami a járási igazgatással jelentkező térbeli távolodást egészen közelire hozza vissza - mondta Dr. Tózsa István, a fejlesztésben szintén részt vevő Budapesti Corvinus Egyetem tanszékvezetője és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-szervezési és Fejlesztési szakcsoportvezetője.

Talán még a Foglalkoztatási Hivatal, a NAV vagy az államkincstár is alkalmazhat hasonló rendszert, hisz az e-közigazgatás kidolgozott irányelveinek nagymértékben megfelel az általunk bemutatott platform, és akár ügyfélkapuval is összeköthető - mondta Gelencsér Ádám. A fejlesztők szerint a program költségei a modellezni kívánt épület nagyságától, a kidolgozottságától és a bevezetni kívánt egyéb szolgáltatásoktól függenek, a most elkészült program áráról nem kaptunk felvilágosítást.

Érdemes megnéznünk, mit lehetne átvenni az üzleti világból. A hazai a Nextent Zrt. a szegedi Alkalmazott Intelligencia Kutatólaboratóriummal együttműködve fejlesztette ki az úgynevezett Voice Miner (HangBányász) programot. Ez az ügyfelek telefonos beszélgetései során egyedi algoritmusai révén figyeli és értékeli az emberi beszéd 100-150 jellemzőjét. Az így nyert információk által kiszűrhetők a problémás ügyfelek, időben be tudnak avatkozni, és ezáltal növelhető az ügyfelek megelégedettsége.

Forrás: Népszabadság /Fülöp Hajnalka

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu