A katasztrófavédelem felel a szennyvízszippantásért
A katasztrófavédők jelölik majd ki az ideiglenes szolgáltatókat, illetve gondoskodnak a szennyvíz elszállításáról
A katasztrófavédelem feladata lesz, hogy kijelölje az ideiglenes szolgáltatót a háztartási szennyvíz szippantására, amennyiben a korábbi szolgáltató már nem vállalja ezt a munkát. Ha pedig ilyet nem talál, akkor magának a katasztrófavédelemnek kell gondoskodnia a szennyvíz elszállításáról – az erről szóló rendelet tervezete 2015. november 6-án fel a kormány honlapjára.
A hatóság a szennyvíz ideiglenes begyűjtésére elsősorban az önként jelentkező, ennek hiányában a környéken ilyen szolgáltatást végző vállalkozók közül jelöl ki szolgáltatót. A katasztrófavédelemnek az is jogában áll, hogy szállítóeszközt rendeljen erre a célra, valamint közfoglalkoztatottakat vegyen igénybe. A kijelölés legfeljebb 3 évig tarthat.
Amennyiben nem talál ideiglenes begyűjtőt a katasztrófavédelem, akkor saját hatáskörben kell a szippantást elvégeznie, de erre kötelezheti azokat, akiknek ehhez szállító eszközük van.
A kötelezett szállítóeszköz-tulajdonosnak kell a kezelőt is biztosítania, ennek hiányában erre közfoglalkoztatott is igénybe vehető, végső soron pedig a polgári védelmi szolgálat adja a kezelőt. A szállítójárművet üzemanyaggal feltöltve kell átadnia az arra kötelezettnek a katasztrófavédelem részére. Ha üres a tank, akkor a katasztrófavédelem tölti fel üzemanyaggal.
A kijelölt szolgáltató díját a lakosok az önkormányzatnak fizetik meg. Amennyiben a szolgáltató költsége nem térül meg ebből a befizetésből, akkor a többletköltséget a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal ellenőrzi. Ha indokoltnak tartja a többletet, akkor azt a helyi önkormányzaton keresztül téríti meg.
Forrás: MTI