Százmilliárdok a balatoni közlekedés fejlesztésére
Nyolcszáz milliárd forintot kap uniós forrásból a déli parti vasút, további húsz milliárd jut az északi oldalon vasút-villamosításra
A családok nyaraltatása már a Déli pályaudvaron megkezdődik – hangzott el 2015. június 24-én, Siófokon, az üdülőrégió közlekedésfejlesztési stratégiájáról rendezett konferencián annak alátámasztására, hogy a Balaton és környéke közösségi közlekedésének korszerűsítése előtt álló egyik legfontosabb feladat a déli vasút „újraépítésének” folytatása.
Bóka István, a konferenciát rendező Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy a régió megközelíthetőségén túl halaszthatatlan a balatoni települések közötti közlekedés fejlesztése. Ennek kapcsán hangzott el, hogy szükséges a tó északi partján a vasúthálózat villamosítása, illetve egy, a Balatont átölelő körvasút megépítése.
A fejlesztés első ütemeként Lepsény és Szántód–Kőröshegy között már megújult a vasút, a rendelkezésre álló százmilliárdos forrásból folytatódik, és remélhetőleg 2018-ra befejeződik a Balatonszentgyörgyig futó vonal korszerűsítése is. Ezzel együtt nyolcszázmilliárd forintot kap uniós forrásból a déli parti vasút, további húszmilliárd jut az északi oldalon vasút-villamosításra, illetve arra, hogy a tavat körül lehessen járni vonattal. Az állomásépületek rekonstrukciójára előreláthatólag nem marad pénz.
Egységes bérletrendszerre bevezetése is indokolt lenne, hogy a Balatonnál tartózkodónak ne kelljen külön vonat-, busz-, és ha lehetséges, menetrendi hajójegyet venni – közölte a konferencián Dorner Lajos, a BFT közlekedésfejlesztési szakértője.
Forrás: Napi Gazdaság Online