Uniós forrásokból 340 milliárd juthat a fővárosnak
A kabinet átvállalja az 52 milliárdos BKV-adósságot – A 3-as metró infrastrukturális felújítására 125 milliárdos keret igényelhető
Háromszáznegyvenmilliárd forint uniós támogatást kaphat a Fővárosi Önkormányzat a következő, 2020-ig tartó uniós költségvetési ciklusban, és ebben nincs benne a folyamatban levő villamos- és trolibeszerzés huszonhárommilliárdos támogatása – mondta 2015. március 18-án az Indexnek Tarlós István főpolgármester. Hivatalosan meg nem erősített információk szerint erről is döntött tegnapi ülésén a kormány – írja a Magyar Hírlap.
Az EU-s forrás legfontosabb eleme a 3-as metró infrastrukturális felújítására igényelhető 125 milliárdos keret, és ide sorolható a 2-es metró beruházáshoz kapcsolódó húszmilliárd forintos szerelvényvásárlás is, amelyet eredetileg banki hitelből fedezett a főváros, ám vélhetően sikerül beemelnie az összeget az uniós támogatások közé – számol be a hírportál.
Szintén ebből a pénzből 45,5 milliárd forintot fordítana a főváros villamospálya-építésre, amiből huszonhatmilliárd a Baross tértől Újpalotáig közlekedő szerelvények felújítására menne, tizenegymilliárdból pedig megépülhet a Külső-Bécsi úti villamos, egészen az esztergomi vasútvonalig. Ezenkívül 7,5 milliárd forintból felújítanák a rákospalotai hulladékhasznosító-művet is, ötvenmilliárdból pedig felépülne az ehhez kapcsolódó szemétégető.
Tarlós István szerint megegyezés született arról is, hogy a kormány átvállalja a BKV 52 milliárdos adósságát, ingatlankompenzáció fejében – az Index úgy tudja, a Dagály fürdőt szeretné átvenni az állam a 2017-es vizes világbajnokság fejlesztései miatt.
A főváros honlapján megjelent a Fővárosi Közgyűlés soron következő, március 23-i ülésének napirendje: 44 javaslatot tárgyalhat a testület. Ezek között szerepel az az előterjesztés is, amely 80 fős létszámleépítést kezdeményez júniustól a Főpolgármesteri Hivatalban – a becslések szerint az esetleges intézkedés éves szinten csaknem 330 millió forintos kiadáscsökkenést eredményezhet. Ezen kívül zárt ülésen dönthetnek a 3-as metró szerelvényeinek felújításához szükséges kölcsönfelvételről, és szavazhatnak arról a javaslatról is, amely visszaállítaná a közgyűlésben az interpelláció intézményét.
Forrás: Magyar Hírlap