A közműszámlák befizetésétől a hiteligénylésekig
A ciklus végére a legkülönfélébb ügyek elintézhetők lesznek a kistelepülések postahivatalain
A villanyszámla befizetésétől egyes hivatali ügyintézés elindításán át a hitel- és uniós támogatások igényléséig sokféle tennivalót intézhetnek majd a kistelepülések lakói a postahivatalokban a kormányzati ciklus végére – mondta Németh Lászlóné, Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára a Magyar Nemzetnek.
A lap 2015. január 2-i számában Németh Lászlóné elmondta: arra törekednek, hogy minél több pénzzel, közművel, uniós forrásokkal kapcsolatos ügyet intézhessenek a postahivatalokban az emberek a kistelepüléseken, így ezek miatt ne kelljen utazniuk.
„Ennek a sokoldalú szolgáltatáscsomagnak a pénzügyi-szervezeti hátterét teremtjük meg a posták, a takarékszövetkezetek, és több bank működésének összehangolásával” – fogalmazott az államtitkár, aki az érintett bankok között az MFB-t, az MKB-t, a Budapest Bankot, a Takarékbankot és az FHB-t említette.
Az államtitkár szerint e munka első látható eredménye lesz 2015 márciusában-áprilisában a gázszolgáltatással kapcsolatos ügyintézés megjelenése az Első Nemzeti Közműszolgáltatónál. „Most azon dolgozunk, hogy később az elektromos áram, majd a távfűtés piacára is be tudjunk lépni lakossági szolgáltatóként” – tette hozzá.
A posta 2000 ügyfélszolgálati pontból álló hálózata lesz az alapja annak az ügyfélszolgálati rendszernek, amely a legfontosabb állami szolgáltatásokat elviszi a lakosokhoz – hangsúlyozta, megjegyezve, hogy például kistelepüléseken, ahol van takarékszövetkezet és posta is, megvizsgálhatják, hogy melyiket érdemes fenntartani.
Forrás: Magyar Nemzet - MTI