Kétszáz-kétszázötven járási hivatalra lenne szükség
A cél, hogy ügyintézés miatt 15-20 kilométernél távolabb senkinek ne kelljen utaznia
A tervek szerint 200-250 járási ügyfélszolgálat alakulhat meg 2013-ig annak érdekében, hogy az állam minél közelebb kerülhessen az állampolgárokhoz - fogalmazott Szabó Erika június 28-án, miután meglátogatta a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatalt és Kormányablakot. A területi közigazgatásért felelős államtitkár emlékeztetett: rendet kellett tenni a helyi közigazgatás szintjén azért, hogy az állampolgárok érezzék, az állam értük működik.
2011. január 3. óta működnek a Kormányhivatalok, „az elmúlt fél év tapasztalata az, hogy a Kormányablakok és a Kormányhivatalok működése sikeres, a szakigazgatási szervek integrációja zökkenőmentesen lezajlott" - fogalmazott
Szabó Erika.
A politikus kijelentette, 2013-ig alakulnak meg a Kormányhivatalok járási kirendeltségei. Aláhúzta, előzetes kutatást végeztettek azzal kapcsolatban, hogy pontosan hány járási ügyfélszolgálatra van szükség az országban. Kifejtette: ennek alapján 200-250 ilyen kirendeltség felállítása lenne optimális, a feladatok elosztásáról - jegyezte meg - még folynak a tárgyalások a Belügyminisztérium illetékeseivel. A hatáskörök tisztázását követően kerülhet sor a homogén, áttekinthető működésű járási államigazgatási szint kialakítására, amely lehetőséget teremt arra, hogy az ügyfelek, hatósági ügyeiket lehetőség szerint egy helyen intézzék.
Vinnai Győző, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja rámutatott: Ennek értelmében a nagyobb városokban létesülhetnek majd a járási ügyfélszolgálatok.
kormany.hu