Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. december 26.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Az önkormányzatok árképzési jogát szorgalmazzák
A többkörös rezsicsökkentéssel egyre szélesebbre nyílik az olló a hatósági és a piaci ár között

Ahhoz, hogy a távhő-, a víz-, a szennyvíz- és a hulladékszolgáltatás hatósági és piaci ára közötti különbség ne az önkormányzati cégeket vagy a lakossági fogyasztókat terhelje, az önkormányzatoknak a jelenleginél nagyobb szerepet kell vállalniuk a közszolgáltatások terén – írja a Napi Gazdaság Online.


Kizárólag uniós pénzből lehet majd fedezni az energetikai beruházásokat és eszközpótlásokat, mert a víz-, a szennyvíz-, a távhő- és más közszolgáltató vállalatok államosításával, illetve a hatósági árszabályozással, a cégek nonprofittá tételével nem marad pénz az egyéb kiadásokra − mondta a Napi Gazdaságnak Schmidt Jenő, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének (TÖOSZ) elnöke. A villamosenergia- és gázszolgáltatók korábbi állami megvásárlásával, a hatósági árszabályozással, a többkörös rezsicsökkentéssel folyamatosan nyílik az olló a hatósági és a piaci ár között, a különbséget valakinek viselnie kell − tette hozzá az elnök.

Az állami vagy önkormányzati szolgáltatók nonprofit formájukból adódóan nem kalkulálhatnak nyereséggel, és az amortizáció visszapótlása is kétséges, amiből a későbbi beruházásokat lehetne fedezni. Részben ennek tudható be, hogy jelentősen megváltozott a források megoszlása: míg a 2007 és 2013 közötti uniós költségvetési ciklusban a gazdaságfejlesztési operatív programokra 11,47 milliárd forint jutott, a 2014 és 2020 közötti időszakban 39,4 milliárd forint hívható le.

A terület- és településfejlesztési operatív program keretében 450 milliárd forint kizárólag a megyei programok támogatását szolgálja. A távhőszolgáltatás területén a jelenlegi helyzet konzerválása helyett gyors és célzott beruházásokra lesz szükség – állítja Schmidt Jenő. Ebben a szektorban ugyanis a vállalatok zöme még az önkormányzatok tulajdonában van nonprofit formában, ami viszont állandó állami kompenzációt tesz szükségessé. Ez tavaly 52 milliárd forint volt. A későbbi – szintén a rezsicsökkentésből és a hatósági árszabályozásból fakadó – piaci árkülönbségek veszteséget jelentenek majd.

Árnyaltabb véleményt fogalmazott meg Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének (MÖSZ) elnöke. Gödöllő polgármestere szerint a 100 százalékos önkormányzati tulajdonban állóközszolgáltató cégeknél valóban nagyobb szerepvállalást kellene biztosítani a helyhatóságoknak az árképzés kérdésében. Ha a piaci ár jóval magasabb a hatósági árnál, akkor valóban visszapótlásra van szükség, ami akár a lakosságot is terhelheti. Az állami és magántulajdonban lévő vállalatoknál azonban a probléma már nem az önkormányzatokra tartozik − tette hozzá Gémesi György.

Forrás: Napi Gazdaság Online

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu