Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. december 26.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Csillagok jelezhetik majd a közutak veszélyességét
Felmérik és elemzik közel háromezer kilométernyi magyarországi közútszakasz baleseti kockázatát

Közel 3000 kilométernyi magyarországi közútszakasz baleseti kockázatát mérik fel és elemzik az uniós finanszírozású SENSoR (South East Neighbourhood Safe Routes - Biztonságos utak a dél-kelet-európai
régióban) projektben. Az egységes módszertanon alapuló
felülvizsgálat nyomán a hazai szakértői csoport kis költségű
forgalomtechnikai beavatkozásokra tesz majd javaslatot.


Az országos közúthálózat közlekedésbiztonsági színvonalának jelentős javítását célzó nemzetközi kezdeményezést sajtótájékoztatón mutatták be 2014. április 9-én, Budapesten.

A nemzetközileg elfogadott és szabványosított RAP (Road Safety Assessment Programme - Közúti biztonsági felülvizsgálat program) módszertan 90 országban és 650 ezer kilométer felmérésével bizonyította eredményességét. Magyarországon 2918 kilométernyi útszakasz baleseti és forgalmi adatai alapján már elkészült a kockázati térkép. A programban tudományos alapon határozható meg, hogy melyek a közúthálózat legveszélyesebb részei. A módszertan csillagokkal minősíti a közutak biztonságát, 5 csillagos besorolást csak a legbiztonságosabb út kaphat.

A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. közreműködésével létrehozott szakértői csoport jelenleg végzi az adatok feldolgozását, kiértékelését. A testület a gazdasági és társadalmi hatások vizsgálata mellett a közlekedés biztonságát fokozó intézkedésekre (például szalagkorlátok telepítésére, iskolai gyalogátkelők bevezetésére vagy az út menti akadályok megszüntetésére) tesz javaslatokat. E forgalomtechnikai beavatkozások közös vonása, hogy általuk a lehető legkisebb
beruházási költséggel a legnagyobb baleseti kockázatcsökkenés érhető el.

Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár a rendezvényen felolvasott köszöntőjében kifejtette: a rendelkezésre álló adatok alapján a közúti balesetek halálos áldozatainak száma tavaly is csökkent ugyan, azonban a javulás üteme lelassulni, megtorpanni látszik. A további előrelépés érdekében új módszereket, megoldásokat kell keresni a még kihasználatlan lehetőségekkel is élve. A szakpolitikai kormányzat idén újabb korszakot nyit a baleset-megelőzésben, átfogó
közlekedésfejlesztési és közlekedésbiztonsági programok elindítását, megvalósítását tervezi. El kell érni, hogy az évtized végére a közúti balesetek halálos áldozatainak száma a 2010-es mutatóhoz képest legalább a felére essen vissza
Magyarországon.

Forrás: NFM


Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu