A Hegyvidék a digitális világ élvonalában
Egyedülálló szolgáltatást vezet be a Hegyvidéki Önkormányzat. Pokorni Zoltán polgármester és dr. Váczi János alpolgármester mutatta június 9-én az első magyar internetes önkormányzati ügyfélszolgálatot. Ezzel a digitális világban ismét újabb csúcsot ért el a XII. kerület: 2011. június 14-től egy innovatív, ügyfélbarát szolgáltatással bővül a Hegyvidéki Önkormányzat honlapja, ezen keresztül a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálati rendszere. Csak rá kell kattintani az "Élő ügyfélszolgálat" hívógombra, és máris jelentkezik az ügyfélszolgálatos munkatárs
Az ETL (End of The Line) nevű online ügyfélkapcsolati rendszer segítségével a polgároknak ezentúl nem szükséges minden ügyben személyesen befáradni a hivatalba, hanem könnyedén, akár az otthoni fotelből élőben beszélgethetnek a megadott online ügyfélszolgálati időbeosztásban az önkormányzat operátoraival, akik webkameráik segítségével láthatóak lesznek és fájlokat is küldhetnek az ügyfeleknek illetve elnavigálják őket a honlapon a megfelelő tartalmakhoz.
„Ennek a rendszernek az összköltsége havonta mindössze 20 ezer forint. A márciusban debütált új honlapon ügyfeleink megtalálják mindazokat az információkat, kiadványokat, dokumentumokat, melyekre ügyük elintézéséhez szükségük van" - mondta Váczi János.
A korszerű szolgáltatás használatához nincs szükség másra, mindössze internet-elérésre és online beszélgetésre alkalmas, átlagos számítógépre vagy mikrofonos fejhallgatóra. Miután a http://www.hegyvidek.eu/ oldal látogatója rákattint a nyitólap jobb oldalán elhelyezett „Élő ügyfélszolgálat" feliratú hívógombra (bannerre), máris megkezdheti a beszélgetést az ügyfélszolgálatos munkatárssal, aki akár az információk szóbeli átadásával, akár a weboldalon való élő navigálással, vagy éppen a megfelelő dokumentumok átküldésével tud segíteni.
„Az itt élő hatvanezer ember életét szeretnénk megkönnyíteni és segíteni ügyeik elintézését olyan formában, hogy az polgároknak ne kelljen befáradni a Polgármesteri Hivatalba hóban, fagyban. Minthogy a Hegyvidék - Több mint kerület facebook-csoport statisztikáját alapul véve az ötven év fölötti korosztály aktív a közösségi portálon, várható, hogy ezt az online ügyfélszolgálati rendszert is ez a réteg fogja leginkább igénybe venni." - mondta Pokorni Zoltán.
Kezdetben az Adóigazgatási Iroda, az Általános Igazgatási Iroda, az Építésigazgatási Iroda, a Vagyongazdálkodási Iroda és a Városgazdálkodási iroda munkatársai érhetőek el az online ügyfélszolgálat keretei között az alábbi fogadóórák szerint: Általános Igazgatási iroda (kedd 10-11óra, péntek 10-11óra), Adóigazgatási iroda (hétfő 10-11 óra, csütörtök 9-10 óra), Építésigazgatási iroda (hétfő 9-10 óra, csütörtök 10-11 óra), Városgazdálkodási iroda (kedd 14-15 óra, csütörtök 15-16 óra), Vagyongazdálkodási iroda (hétfő 11-12 óra, csütörtök 14-15 óra).
Mint a hegyvidek.hu tudósításából kiderül, a honlapról elérhető személyes, élő ügyfélfogadó rendszer segítségével a Hegyvidéki Önkormányzat ismét egy új, rendkívül modern kommunikációs csatornát nyit meg a polgárok felé, amellyel mindenki sok időt és energiát takaríthat meg. Adatvédelmi okok miatt a folyamatban lévő egyéni ügyekről az ügyfélszolgálat nem ad tájékoztatást.
„Ez a megoldás a jövőben segíthet abban a felhasználóknak, hogy még pontosabban megszerezhessék azokat az információkat, amelyekre valóban szükségük van, és amelyeket eddig egy keresővel nem feltétlenül találtak meg" - hangsúlyozta Bodor Miklós ötletgazda, az ETL fejlesztője.