Az ügyfelek nem tudják, hogy kihez kell fordulniuk
Gémesi György szerint most beigazolódik, hogy elkapkodott volt a járások rendszerének kidolgozása
Az információs háttér hiányáról, a járási rendszer előkészítetlenségéről, s az ügyfelek részéről érkező panaszáradatról számolt be a Napi Gazdaságnak Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének (MÖSZ) elnöke, Gödöllő polgármestere a járási rendszer januári startolásával kapcsolatban.Milyen jellegű észrevételek futottak be önökhöz a városházára, a jegyzőkhöz?
Az elmúlt napokban is teljes információhiányt tapasztaltunk, ami elsősorban a rendszer kidolgozásához szükséges idő rövidségének tudható be. Már korábban is hangsúlyoztam, hogy elkapkodott és előkészítetlen volt a járások rendszerének kidolgozása. Több százezer ügy megy most is keresztül az okmányirodai rendszeren, és ha hiba történik, annak komoly következményei lehetnek. Számomra még mindig érthetetlen, miért lesz ez a struktúra polgárbarátabb és költséghatékonyabb, mint az önkormányzati.
Milyen konkrét reklamációkról értesültek?
Például az időpont-egyeztetések akadoznak, ami az informatikai háttér kidolgozatlanságának számlájára írható. Hallottunk olyan esetről, hogy egy ügyfél csak több héttel későbbre kapott időpontot. Sokszor az is problémát okoz, hogy a lakos nem tudja, hogy ügyével kihez, milyen irodához forduljon.
A járási és önkormányzati hivatalokban dolgozóknak milyen tapasztalataik vannak az indulásról?
Ha a teljes önkormányzati rendszert nézzük, akkor tudomásul kell venni, hogy több tízezer embert kell egy-egy járásba integrálni, ami komoly nehézséget okoz azoknak, akik a korábbihoz képest eltérő munkakört látnak el. Ahol viszont változatlan munkát lát el a hivatali ügyintéző, ott természetesen nincsen fennakadás.
Forrás: napi.hu