Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. december 21.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Az EMMI szerint sikertörténet az iskolák államosítása
A vagyon használatáról, kezeléséről január 15-ig köt megállapodást az intézményfenntartó központ az önkormányzatokkal

Menetrendszerűen, pontosan és zökkenőmentesen zajlott az iskolák állami fenntartásba vétele - jelentette ki Hoffmann Rózsa 2013. január 8-i budapesti sajtótájékoztatóján. Az államtitkár hangsúlyozta: a fenntartói feladatok átvételével nagyon fontos állomásához érkezett a köznevelési rendszer két és fél évvel ezelőtt megkezdett átalakítása.


Január elsején a Himnusz elhangzása után formailag és jogilag az állam kijelölt szervezete, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ átvette az iskolák fenntartását, majd néhány nappal később a legnagyobb rendben folytatódott a tanév. Az átállásból a pedagógusok és a diákok úgyszólván semmit nem érzékeltek, az ellenkező félelemkeltő jóslatokkal szemben minden pedagógus időben megkapta a fizetését - mondta Hoffmann Rózsa.

Hozzátette, a jövőben is mindent megtesznek annak érdekében, hogy a tanév sikeresen fejeződjön be, s hogy a következő iskolai évben már érezhetőek legyenek azok az eredmények, aminek reményében megkezdték az iskolarendszer megújítását.

Hoffmann Rózsa kijelentette: az átalakítás része annak a megújulási folyamatnak, amelyre a kormány megalakulása idején esküt tett. Ígéretéhez híven a kormány szinte azonnal nekilátott a sokszor ésszerűtlenül, alacsony hatékonysággal és pazarlóan működő nagy rendszerek átalakításához.

A köznevelés rendszeren belül a változás célja, hogy az állam garantálja, a gyerekek „az ország minden településén (...) ugyanazokban a műveltségi javakban részesedjenek", s ezt ellenőrzik is a jövőben kialakítandó tanfelügyeleti rendszerrel. Az államtitkár elmondta, hogy a kormány nagy bátorságról tett tanúbizonyságot, amikor erre az átalakításra vállalkozott, mert a köznevelési rendszer lényegéből adódóan, a változások nem egyik napról a másikra mutatják meg eredményüket. Reményét fejezte ki, hogy intézkedéseikkel a közoktatás széttagoltsága jelentős mértékben és rövid idő alatt csökken.

A gyerekek fejlődésének érdekében mindent megtesznek, hogy sikerre vigyék a köznevelési rendszer átalakítását.

Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár kiemelte: nem az iskolarendszer államosítását hajtották végre, ugyanis magán- és egyházi iskolák továbbra is működnek majd. Az állam a jövőben egy más szervezeti formában, amely elsősorban egységes szakmai irányítást jelent, tartja fönn ezeket az intézményeket.

Emlékeztetett arra, hogy a háromezer lakosnál kisebb lélekszámú településeken az állam átvállalja a teljes működtetési költséget is, illetve nyolcvanhárom település kérte, hogy továbbra is fizethesse ezt, közülük ötvenötnek adtak erre engedélyt.

A háromezernél nagyobb lélekszámú települések közül 227 nyilatkozott úgy, hogy a működtetést is átadná az államnak. Közülük 120 vállalta, hogy hozzájárulást fizet az államnak iskolája működtetéséhez, a többi 107 felülbírálva korábbi döntését mégsem mondott le iskolája működtetéséről.

Kérdésre szólt arról is, hogy a közoktatási informatikai rendszerben - statisztikai adatgyűjtés eredményeként -  rendelkezésükre állnak az egyes iskolák pedagógus-diák arányszámai, de ennek alapján nem fogják meghatározni a településeken dolgozó pedagógusok létszámát.

Marekné Pintér Aranka, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke azt mondta: január elsejétől a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ vette át az iskolák állami szakmai irányítását. Az átadás-átvételi folyamat a decemberben meghozott törvény szerint zajlott le, annak során 1297 székhelyintézményt működtető önkormányzattal kötöttek megállapodást. Az önkormányzati szakmai apparátus, illetve a 120 ezer pedagógus átvétele megtörtént, átsorolásuk folyamatban van - jegyezte meg.

Közlése szerint a vagyon használatáról, kezeléséről január 15-ig részletes megállapodást köt az intézményfenntartó központ az önkormányzatokkal, a tankerületi igazgatók vezetésével. A szakmai, iskolaszervezési, személyügyi kérdésekben az iskoláknak a jövőben a tankerületi igazgatókhoz kell fordulniuk, ahol pedig az önkormányzat működteti az iskolát, ott továbbra is az önkormányzattal tárgyalnak majd a működtetésről.

A központ vezetője kérdésre kitért arra: a nyugdíjas pedagógusoknak kérniük kell, ha továbbra is dolgozni szeretnének, a kormányzat pedig dönthet úgy, hogy továbbra is alkalmazza őket. Beszélt arról is, hogy felmérésük január végére készül el arról, hány nyugdíjas tanár dolgozik az országban.

Forrás: MTI - EMMI

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu