Átadták a megújult fővárosi központi okmányirodát
A KIM most méri fel a polgármesterekkel egyeztetve, hogy hol maradnak meg az okmányirodák, s hol jön létre új kormányablak
Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter a Visegrádi utcai iroda 2012. december 18-i megnyitóján arról beszélt: a megújult központi okmányirodában a kormányablakok jövőjét is láthatjuk egy kicsit, hiszen cél az, hogy jövő év végére háromszáz helyen jöjjenek létre kormányablakok országszerte, részben volt okmányirodák korszerűsítésével, részben pedig a MÁV-val együttműködve új helyeken, vasútállomásokon.
Ebből a szempontból a központi okmányiroda referenciamunka - tette hozzá. Arra a kérdésre, mennyibe kerülhet a háromszáz kormányablak létrehozása, a miniszter azt mondta: azért nehéz kalkulálni, mert most mérik fel a polgármesterekkel egyeztetve, hogy hol maradnak meg és hol alakulnak át az okmányirodák, illetve hol jön létre új helyen kormányablak.
Navracsics Tibor hangsúlyozta: a 2014-ben befejeződő közigazgatási reform annyit ér majd, amennyit ebből az állampolgárok éreznek, akkor lesz sikeres az átalakítás, ha az emberek azt érzik, hogy egy jobb, barátságosabb, udvariasabb állam áll rendelkezésükre az adóforintjaikból.
Vetési Iván, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke közölte, hogy a 11 évvel ezelőtt megnyitott központi okmányiroda 520 négyzetméteres, akadálymentes ügyféltérrel várja az állampolgárokat, akik 20 helyett már 32 munkaállomáson intézhetik ügyeiket. A hivatal elnöke szerint mostantól lényegesen gyorsabban és kellemesebben lehet majd eltölteni az ügyintézési időt az okmányirodában, ahol wifi-elérhetőség és internetsarok is van, a gyerekeseknek pedig pelenkázót és játszósarkot alakítottak ki. Egy helyen lehet majd intézni a személyi, valamint a gépjárműokmányokkal kapcsolatos ügyeket, az okmánykiadáshoz pedig új bejáratot hoztak létre a Véső utca felől - derült a ki az újságíróknak kiosztott sajtóanyagból.
Az átalakítás költségeiről kérdésre válaszolva Vetési Iván azt mondta: az elmúlt másfél évben lényegesen kedvezőbb konstrukcióban tudtak megállapodni az épület bérbeadójával, így csökkent a bérleti díj, amibe csaknem 30 millió forintnyi felújítási összeget is beszámítottak. Ehhez 25 millió forintot tett hozzá a hivatal, de ezt az összeget az elmúlt másfél évben többszörösen is megtakarították a bérleti díjban - tette hozzá. A hivatal elnöke kérdésre válaszolva megalapozatlannak nevezte, azokat a híreket, amelyek szerint sok okmányirodában januárra nem lehet időpontot foglalni az informatikai rendszer átállása miatt.
Vetési Iván azt elismerte, hogy valóban van néhány olyan okmányiroda, amely még nem töltötte fel a szabad januári időpontokat a rendszerbe, de ez szerinte a napokban megtörténik. Hozzátette: azt is figyelembe kell venni, hogy több okmányiroda zárva lesz az igazgatási szünet idejére, így azokra a hetekre nem adnak ki időpontot.
Forrás: MTI