Magyar pályára magyar járműveket!
Az elmúlt évtizedekben csaknem teljesen összeomlott a magyar kötöttpályás járműipar, a hazai gyártó bázisok szinte teljesen leépültek, megszűntek. Fel lehet-e építeni újra a hazai gyártást? A potenciális megrendelők, mint a minisztérium, a vasúttársaságunk, a közösségi közlekedést szervező nagyvárosaink fognak-e érdeklődést mutatni a hazai gyártási lehetőségek iránt? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresi a választ az a konferencia, amelyet a magyar kötöttpályás járműgyártás lehetőségeiről rendeznek március 30-án, Budapesten.
Százhatvanöt évvel ezelőtt, amikor az első „tüzes masina" végigrobogott Pest és Vác között, útját csodálat és félelem kísérte, és még senki sem gondolta, hogy az elkövetkező évszázadban a magyar mérnökök mennyi nagyszerű alkotása fog végiggördülni a magyar és számtalan más ország vasúti és villamos hálózatán.
Az elmúlt évtizedekben azonban mindez összeomlott, és a hazai gyártó bázisok szinte teljesen leépültek, megszűntek. Még itt vannak köztünk azok a szakemberek, akik Kandó Kálmán méltó utódaiként munkájukkal nemzetközi hírnevet szereztek cégeiknek és az országnak, de már szétszórva az élet más területeire, messze a régi sikereiktől.
Fel lehet-e építeni újra a hazai gyártást? Össze lehet-e szedni a régi szakembereket, át tudják-e adni a tapasztalataikat a következő generációnak? Képes lehet-e egy hazai vállalkozás felvenni a versenyt a nagyobb és erősebb külföldi versenytársakkal? Van-e annyi ötlet, virtus a magyar műszaki életben, amellyel a siker reményében tud versenybe szállni?
A potenciális megrendelők, mint a minisztérium, a nagy vasúttársaságunk, a közösségi közlekedést szervező nagyvárosaink fognak-e érdeklődést mutatni végre a hazai gyártási lehetőségek iránt? A potenciális megrendelőkben megszületik-e végre a felismerés, hogy a hazai gyártóbázisok léte vagy nemléte közügy kell, hogy legyen? Lesz-e bátorságuk a potenciális megrendelőknek olyan kiírásokat közzétenni az elkövetkezendőkben, amelyek megadják a tisztességes verseny lehetőségét a hazai gyártást újjászervezőknek is?
A Magyar Munka Magyar Érték Alapítvány rendezte „Magyar pályára magyar járműveket!" című, a magyar kötöttpályás járműgyártás lehetőségeiről szóló konferencia - amely március 30-án, 14 órakor kezdődik Budapesten, a Törekvés Művelődési Központban (X. kerület, Könyves Kálmán krt. 25.) - ezekre a kérdésekre próbál választ találni. Az első részben a potenciális gyártók, a másodikban a potenciális megrendelők szólalnak meg.
A konferencia programja:
- Köszöntő (Keresztfalvi László, a Keresztény Vasutasok Egyesületének elnökségi tagja)
- A Ganz-örökség és egy villamos koncepciója (Pencz Rudolf, a GTKB Ganz Transelektro Kft. ügyvezető igazgatója)
- Klaszter a hazai gyártásra (Surányi Sándor, a GanzPlan Hungaria ügyvezető igazgatója)
- A hazai vasúti járműgyártás lehetősége (Zaránd György, a MÁV Gépészet Zrt. vezérigazgatója)
- Nyolcvanöt év tapasztalatával a magyar közlekedés jövőjéért (Schwarz Beáta, a Dunakeszi Járműjavító ügyvezető igazgatója)
- A debreceni kötöttpályás közösségi közlekedés járműfejlesztései (Nagy Attila, a DKV Zrt. Debrecen vezérigazgatója)
- Budapest közösségi közlekedésének átszervezése (György István főpolgármester helyettes)
- Egy korszerű regionális motorvonat - a MÁV-Start Zrt. megrendelői szemszögéből (Monspart Zsolt, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója)
- Zárszó (Molnár Béla, a KDNP Közlekedési Szakbizottságának elnök)
Regisztráció: http://info13.hu/regisztracio