Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. december 21.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Többmilliárdos üzletet dobhat ki az ablakon a főváros
Minimum 4,5 milliárd forintos bevételkiesést okozna, ha több Duna parti kerület is megtiltaná a szállodahajók kikötését
Félő, hogy több Duna-parti kerület is követi a Budavári Önkormányzat példáját és megtiltja a hozzá tartozó partszakaszon az úszó szállodák kikötését, s így Budapest gyakorlatilag kiszorul az Európa-szerte egyre népszerűbb folyami hajós turizmusból. Egyes számítások szerint ezzel milliárdos nagyságrendű üzletből zárja ki magát a főváros - írja a hvg.hu.

A budapest-belvárosi szállodahajó-kikötői piac nagyjából évi egymilliárd forintot hozhatna, ennek ellenére a főváros a lehetőségek mindössze 10 százalékát használja ki. A Majna-Duna csatorna évről évre növekedő szállodahajó-forgalmából Budapest azonban egyre kevésbé profitálhat, ha az első kerülethez hasonlóan más partszakaszokon is megtiltják a kikötést.

Évente nagyjából 200 ezer turista érkezik szállodahajóval Budapestre, akik - 285 forintos euróval fejenként napi 160 eurós költéssel számolva is - legkevesebb 4,5 milliárd forintot hagynak Budapesten - feltételezve, hogy minden turista csak egy napot tölt Budapesten, ami azért kevéssé életszerű.

A fővárosnak újra kellene gondolnia, milyen gazdasági potenciál rejlik a több tíz kilométeres „partfal" kihasználtságában, piaci szereplők szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakemberei ugyanis hiába tették le a szakasz használatában érdekelt hatóságok és a fővárosi önkormányzat asztalára javaslatukat a, a fővárosi közgyűlést elsősorban a felhalmozott deficit köti le, a bevételi oldal növelésének lehetőségeiben a jelek szerint nem gondolkodnak - pedig a partszakasz megfelelő hasznosítása egymilliárd forintot is jelenthetne évente a büdzsének - írja a Napi Gazdaság Online. (Korábban a partfalak közterület-használati díjából mindössze évi 30 millió forint folyt be, a BKK létrejötte után az összeg megháromszorozódott.)

Jelenleg évi 200 szállodahajó úszik a Passau-Budapest folyamszakaszon, ebből egyszerre nagyjából húsz tartózkodik a fővárosban (bár ennél valamivel többet is elbírna az infrastruktúra), a későbbiekben azonban Bécs - Budapest növekvő népszerűsége ellenére - „elszívhatja" a hajókat, ha a kerületi lobbik, a BKK, illetve a főváros között zajló, egyelőre érthetetlen gazdasági érdekek mentén zajló politikai csatározásból nem születik konstruktív turisztikai megoldás.

A Nemzetgazdasági Minisztérium tegnap nyilvánosságra hozott Nemzeti hajózási stratégiájában megfogalmazott - egy korábban felbukkant -  felvetést szerint az ügy megoldása lehetne a szállodahajó-kikötők Csepelre költöztetése. Ez önmagában is abszurd, hiszen a szállodahajók épp Buda és Pest panorámája miatt kötnek ki a főváros szívében - naponta akár 600-800 euróért.

A csepeli megoldás helyett a BKK szakértői azt javasolnák, hogy „a főváros álljon az ügy mögé, így Budapest megőrizhetné turisztikai pozícióját", az évi nagyjából 200 ezer, szállodahajóval érkező utas ugyanis „imádja" a budapesti célállomást.

Forrás: Napi gazdaság Online - hvg.hu


Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu