Az agglomerációban is bevezetnék a dugódíjat
Ha büntetik a Budapestre ingázókat, fizessen az is, aki ki akar jutni a fővárosból - vélik a környező települések vezetői. A Budapest környéki települések is dugódíjat vezetnének be. Ez egyfajta válaszlépés lenne részükről a fővárosi elképzelésekre. Azt mondják ezzel az intézkedéssel a főváros azt az egymillió embert bünteti, aki nap mint nap a munkahelye, az iskolája vagy az ügyintézés miatt kénytelen Budapestre ingázni - számolt be június 27-én az m1 Híradója.
Gémesi György, Gödöllő polgármestere az egyike azoknak, akik ellenzik a budapesti dugódíjat. A polgármester szerint több mint 30 ezer autós halad át Gödöllőn, ami ellehetetleníti a várost, mégsem vethetnek ki útdíjat, hogy csökkentsék az átmenő forgalmat.
Miközben a gödöllői ingázóknak már azért is fizetniük kell, hogy az M3-ason eljussanak Budapest határáig. Gémesi György azt még el tudná fogadni, hogy ha például környezetvédelmi okokból vezetnék be a dugódíjat. Azt viszont nem, hogy a bevételből a BKV-t támogassák.
Az önkormányzatok egyenlők. Ha másnak is van lehetősége ezzel az eszközzel élni, akkor ezt mi is kapjuk meg. Ha a célok jók, mondjuk Gödöllőn a környezeti teher csökkentése, akkor ezzel a lehetőséggel adott esetben mi is élhessünk - érvelt a városvezető.
Ecser polgármestere kiszámolta, hogy a kis Pest megyei településről 2500-an járnak nap mint nap Budapestre és vissza. Szerinte, ha az agglomerációban élőknek dugódíjat kell fizetniük, akkor az érintett önkormányzatnak el kell gondolkodni azon, hogy a fővárosi autósok is fizessenek.
Azt gondolom, hogy ha a fővárosban lakóknak szükségük lenne arra, hogy kijussanak a fővárosból, akkor az agglomerációs településeket ugyanolyan mértékben terhelnék, így szerintem ez akkor jogos lenne - érvelt Gál Zsolt.
A Budapest környéki települések azt is kifogásolják: úgy akarják bevezetni a fővárosban a dugódíjat, hogy ehhez semmilyen feltétel nem adott. Így például nincs elég parkoló Budapest határában.
Forrás: m1 - Hirado.hu