A Parlament előtt van a dugódíjról szóló javaslat
György István és Bagdy Gábor indítványa szerint a díjak és pótdíjak a Fővárosi Önkormányzat bevételét képezik majd
„A főváros területén található egyes helyi közutak használatáért a Fővárosi Önkormányzat rendeletében meghatározott mértékű díjat (személy- és teherforgalmi behajtási díj), ennek elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni" - olvasható Az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslat legfrissebb, György István fideszes és Bagdy Gábor KDNP-s képviselő benyújtott módosító javaslatában.
A módosítás a továbbiakban leírja még, hogy a díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű kategóriákra (motorkerékpár, személygépkocsi, tehergépjármű, autóbusz) eltérő mértékben is meg lehet állapítani. A díjak behajtásra és az övezeteken belüli közlekedésre is megállapíthatóak.
A díj mértékét és az egyes övezeteket tehát a Főváros rendeletben állapítja meg, a javaslat erre vonatkozóan nem tartalmaz konkrétumokat.
A javaslat leírja még, a díjakat úgy kell kialakítani hogy az figyelembe vegye az egyes zónák forgalmi adatait, környezeti terhelését a közösségi közlekedési szolgáltatás mennyiségét, a járművei való várakozásra alkalmas területek kialakításának lehetőségét és a helyben lakók behajtáshoz és behajtási övezeten belüli közlekedéshez fűződő érdekeit.
A díjak és pótdíjak a Fővárosi Önkormányzat bevételét képezik majd.
Indoklás szerint „az Európai Bizottságnak a budapesti 4-es metró beruházás támogatásáról szóló határozatában foglaltaknak való megfelelés, és a Széll Kálmán terv 2.0 és a Magyar Kormány, valamint Budapest Főváros Önkormányzata között a közösségi közlekedés hosszú távú finanszírozása érdekében megkötött megállapodásban foglaltak egyes elemeinek mielőbbi finanszírozási rendszerbe állítása miatt - szükségessé válik a személyforgalmi behajtási díjak bevezetése".
Forrás: Napi Gazdaság