2015-ig épülhet ki az elektronikus jegyrendszer
A 3-as metró teljes felújítására a fővárosi önkormányzatnak nincs forrása, ez csak uniós pénzekkel lehetséges - mondta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója május 22-én, az InfoRádió Aréna című műsorában. Vitézy Dávid beszélt arról is, hogy 2015-ig válhat teljessé az elektronikus jegyrendszer kiépítése, illetve, hogy a dugódíjból származó bevételek a Városházát illetik majd.
Szakértők segítségével zajlik a vizsgálat a 3-as metró állapotáról, ez alapján már idén elvégeznek különböző állapotjavító munkálatokat - mondta a Budapesti Közlekedési Központot vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Vitézy Dávid kiemelte, hogy kisebb szakaszokon már májusban megkezdik a sínszálak cseréjét.
Ez több mint 35 kilométer hosszon szükséges, most májusban 600 méteren cserélik le a síneket, továbbá fejlesztik a szerelvények és az állomások tűzvédelmi rendszerét - tette hozzá Vitézy Dávid, aki kiemelte, hogy az észak-déli viszonylat teljes körű felújítására a fővárosi önkormányzatnak nincs forrása.
A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötéséről azt mondta, hogy az elővárosi vasutak felújítása is időszerű, ehhez is uniós forrásokat próbálnak bevonni. Elmondta, hogy több vonalon már 40 évesek a szerelvények és a pályák is rossz állapotban vannak, ha ezekre 2020-ig nem lesz pénz, akkor bizonytalanná válik a működésük.
Vitézy Dávid hangsúlyozta, ha sor kerül a felújításra, akkor egy kis többletforrással lehetőség lesz összekötni a gödöllői HÉV-vonalat a 2-es metróval, ezt vagy kéregvasútként, vagy magasvasútként lehet megoldani. Szerinte ez a fejlesztés egy kistarcsai P+R parkolóval sok új utas számára vonzóvá teheti a tömegközlekedést.
Vitézy Dávid arról is beszélt, hogy 2015-ig válhat teljessé az elektronikus jegyrendszer kiépítése. Hozzátette: akkor lesz áttörés, ha a papír alapú technológiát felváltja az elektronikus rendszer, ehhez az állomásokon és a járműveken több mint 10 ezer jegykezelőt kell üzembe állítani, ez 2015 után valósulhat meg.
Vitézy Dávid kiemelte, hogy a dunai közlekedés fejlesztése érdekében létrehoznak egy hálózatot, amelyet mindenki számára elérhetővé tesznek, aki részt vesz a fővárosi tömegközlekedésben. Bérlettel várhatóan bárki utazhat majd a Dunán.
A vezérigazgató szerint a fővárosban túl sok taxi van forgalomban. Szigorúbb szakmai szabályokat alkottak meg, így valószínűleg csökken a kocsik száma.
A BKK vezetője hangsúlyozta, hogy a dugódíjból származó bevételek a Városházát illetik, a fővárosi utak felosztása ezt nem befolyásolhatja, erről akár már a nyári szünet előtt megegyezhetnek a kerületekkel.
Forrás: InfoRádió