Új stratégiával lendítenék fel a balatoni turizmust
Az MT Zrt. a Balatoni Regionális TDM Szövetség segítségével állítaná növekedési pályára a tó és a régió idegenforgalmát
Új balatoni turizmusfejlesztési stratégia elkészítését kezdeményezte a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.), elsődleges partnerként megjelölve a közelmúltban megalakult Balatoni Regionális TDM Szövetséget. Az MT Zrt. május 8-i közleménye szerint a szakmai együttműködés célja egy olyan fejlesztési dokumentáció létrehozása, amely alapja lehet a Balaton régió középtávú fejlesztési stratégiájának, amely a tó és a régió turizmusát ismét növekedési pályára állíthatja.A közleményben emlékeztetnek, hogy az MT Zrt. a kezdetektől komoly szerepet vállal a turisztikai desztináció menedzsment rendszer felépítésében, együttműködik a már létrejött TDM-ekkel és segíti az újak létrehozását. A nemzeti turisztikai marketingszervezet kiemelten fontosnak tartja a regionális TDM szervezetekkel, így különösen a Balaton stratégiai régióban működő Balatoni Regionális TDM Szövetséggel való együttműködést.
A közlemény szerint a közös gondolkodás és tevékenység első kézzel fogható eredménye az az április 27-én tartott szakmai megbeszélés volt, amelyen az érintett szakemberek első alkalommal osztották meg egymással véleményüket, tapasztalataikat a Balaton turizmusfejlesztési koncepciójával kapcsolatban, és ennek eredményeként közös munkaprogramot fogadtak el.
Az együttműködés első elemeként a szakemberek május végéig áttekintik és véleményezik a meglévő stratégiákat és koncepciókat a Balaton fejlesztésére vonatkozóan. Ezt követően a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásával készül egy Balaton kutatás, amelynek kritériumrendszerén már dolgoznak a szakemberek. A kutatási eredmények ismeretében részletesen kidolgozzák a stratégiát, amelybe a lehető legszélesebb körben kívánják bevonni az érintett állami és társadalmi szervezeteket.
Forrás: Kapospont