A járatritkítások elsorvaszthatják a turistavonalakat
Bakonyvasút Szövetség elnöke úgy véli, hogy a 40 fős motorkocsik leállítása semmiféle megtakarítást nem eredményez
Drasztikusan érintették a járatritkítások a turisztikailag jelentős vasútvonalakat, aminek például a szilvásváradi vendégéjszakák számában mutatkozhatnak meg a következményei. Hiába tiltakozott a turisztikailag jelentős vasútvonalak április 15-ével induló ellehetetlenítése ellen több civil szervezet is. „Az Eger-Szilvásvárad vonalon hét helyett mindössze egy vonatpár maradt - olvasható a Világgazdaság cikkében.
Ezzel az osztálykirándulásoknak például vége, de ezt a járatritkítást minden turisztikai szolgáltatás megérzi majd" - mondta a Világgazdaságnak Bödecs Barna. A Bakonyvasút Szövetség elnöke szerint a 40 fős BZ motorkocsik leállítása semmiféle megtakarítást nem fog eredményezni, sőt az infrastruktúra-fenntartás és az árbevétel-csökkenés további, nem várt költségekkel fogja növelni a MÁV veszteségeit.
Eddig folyamatosan nőtt a Szilvásváradot felkereső vendégek száma. Az 1700 lakosú bükki faluban kétezer szállásférőhely várja a vendégeket, közöttük két négycsillagos szálloda is. 2011-ben a turisták megközelítőleg 70 ezer vendégéjszakát töltöttek el Szilvásváradon, ami jelentős előrelépés az egy évvel korábbihoz képest. A látogatók száma pedig tavaly elérte a 700 ezret a faluban és a Szalajka-völgyben. Közülük sok a visszatérő. Az önkormányzathoz 17 millió forint idegenforgalmi adó érkezett 2011-ben, ezt az állam további 25 millióval egészítette ki.
Szaniszló László polgármestertől megtudtuk, az önkormányzat úgy döntött, hogy idén januárban bevezeti a Szilvásvárad-kártyát, mellyel a vendégéjszakák számát szerették volna tovább növelni. A kártyával, amelyet a szálláshelyeken kapnak meg a vendégek, a helyi éttermek, a kiállítási és a múzeumi belépők, a kerékpárkölcsönzők, wellness szolgáltatások áraiból kaphatnak engedményt a turisták. „A befolyó idegenforgalmi többletadót a fejlesztésekre fordítanánk" - mondta Szaniszló László. Az önkormányzat azt is tervezte, hogy a 2009-ben megszüntetett Szilvásvárad-Putnok közötti vasúti szárnyvonal Szilvásvárad-csokvaományi szakaszát több százmillió forintos fejlesztéssel turisztikai célra hasznosítsa. Ez négy önkormányzat Szilvásvárad, Nagyvisnyó, Csokvaomány és Nekézseny összefogásával valósulhat meg.
Forrás: Világgazdaság