Megújított öntesztek az önkormányzatok számára
Az Állami Számvevőszék így támogatja belső kontrollrendszer fejlesztését és a szabályszerű gazdálkodást
Megújított öntesztekkel támogatja az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az ellenőrzötteket – közölte a hivatal. A belső kontrollrendszer fejlesztését támogató öntesztek 2016. szeptember 9-től érhetők el a központi alrendszer intézményei – kórházak, szociális, oktatási és kulturális intézmények –, valamint a települési önkormányzatok számára.
Ezek kitöltésével a szervezetek pontos képet kaphatnak saját működésük szabályozottságáról, belső kontrollrendszerük állapotáról, és elősegíthető ezek javítása. Az ÁSZ közpénzügyi támogató, tanácsadó funkciójához kapcsolódóan 2014 novemberében indította el öntesztjeit, amelyeket eddig több mint 5400-szor töltöttek le a honlapról.
Az elmúlt évek ellenőrzési tapasztalatai arra világítottak rá, hogy a szabálytalanságok jelentős részben a szabályszerű gazdálkodást megalapozó és a korrupciós kockázatokat mérséklő belső kontrollrendszer kialakításában meglévő hiányosságokra vezethetők vissza, éppen ezért az ÁSZ ellenőrzései során kiemelten összpontosít erre a területre.
Az öntesztek kidolgozásával és közreadásával az ÁSZ célja, hogy ellenőrzési tapasztalatait hasznosítva támogassa a közpénzt felhasználó szervezetek szabályszerű működését. Bővülő tapasztalatai alapján folyamatosan fejleszti és aktualizálja az önteszteket.
A települési önkormányzatok és a központi költségvetési intézmények szeptember 9-én elérhetővé tett, megújított öntesztjei mintegy 3200 települési önkormányzat és 700 központi költségvetési intézmény – például kórházak, szociális, oktatási és kulturális intézmények – szabályszerű gazdálkodásához járulnak hozzá.
Az öntesztek kitöltése nem kötelező.
Forrás: MTI