Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. március 28.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Fejlődő, de hiányos a fővárosi kerékpárút-hálózat
A peremkerületekben a legrosszabb a helyzet két keréken

Noha a fővárosban jelentősen emelkedett a biciklit használók száma az utóbbi húsz évben, és a kerékpárutak száma és hossza is folyamatosan nő, jó pár olyan településrész van Budapesten, amelyek biztonságos megközelíthetősége két keréken igen nehézkes vagy lehetetlen. Mindemellett az utak minősége is hagy kívánnivalót maga után – olvasható a Magyar Idők cikkében.


A jó idő beköszöntével a biciklisek száma is emelkedik az utakon. A kerékpározás népszerűsége töretlen, s a laikusoktól kezdve a szakemberekig mindenki egyetért azzal, hogy a kerékpározás amellett, hogy életforma, rendkívül környezetbarát, egészséges, és a legegyszerűbb közlekedési eszköz. A statisztikák azt mutatják, hogy a budapesti belváros forgalmát tekintve körülbelül tizenegyszer többen ülnek biciklire, mint húsz évvel ezelőtt.

Azonban sok helyen a kátyús, kevésbé jó minőségű utak nagymértékben veszélyeztetik a biztonságos közlekedést. Ugyanis ha alaposan szemügyre vesszük, az utak minősége, a kerékpárutak kiépítése hagy némi kívánnivalót maga után. A Magyar Kerékpárosklub szerint a városi utak szempontjából valóban a méret a lényeg, avagy a kerékpározható terület nagysága, nem pedig a hossza a döntő abban, hogy mennyire fejlett a kerékpáros közlekedés színvonala.

A szakemberek az elavult közlekedési infrastruktúra kerékpárosoknak is megfelelő átalakítását szorgalmazzák, a helyi adottságoknak alkalmas átépítést, illetve kiemelten fontos például a forgalomcsillapítás is. Utóbbi alatt azt értjük, hogy a sávszűkítés szabadabb helyet biztosít a kerékpárral közlekedőknek a sűrűbb forgalmú helyszíneken is. Emellett a gyalogos, illetve az autós közlekedés biztonságát is garantálja.

A külső és belső kerületeket összekapcsoló főhálózati elemekre is ráférne a fejlesztés, jó pár külső kerület ugyanis nem túl könnyen közelíthető meg kerékpárral. Problémás például a XVII. kerület elérése, illetve a Hűvösvölgy–Pesthidegkút–Pesterzsébet–Soroksár útvonal. A belsőbb kerületek kerékpárosok számára is használhatóvá tétele szintén nagy feladat, a Bartók Béla út, az Üllői út belső része igényelne átalakítást. A főváros frekventáltabb helyein elérhető Mol Bubi közbicikli-rendszer bővítése is a halaszthatatlan ügyek közé tartozik, hogy mindenkinek kényelmesen elérhető legyen, ha épp biciklizni támadna kedve.

Számos kampány hívja fel a figyelmet a kerékpározásra, nem mellesleg erősíti az elfogadást, és arra igyekszik rávezetni az autósokat, hogy legyenek megértőbbek a biciklisekkel. Míg Nyugat-Európában könnyebben veszik a kerékpárosok jelenlétét az utakon, addig ez a helyzet Magyarországon nem annyira elfogadott. A kerékpárosklub ösztönzésére kezdődött kampányok közül érdemes megemlíteni a Bebiciklizés projektet, a Bringázz a munkába! és az Együtt közlekedünk kampányt. A szervezet Kisokos elnevezésű kiadványa pedig a megfelelő kerékpárra, a biztonságos közlekedésre és a KRESZ változásaira hívja fel a lakosság figyelmét.

Bizakodásra ad okot, hogy a Fővárosi Közgyűlés kezdeményezésére meghirdetett Balázs Mór-terv városmobilitás-tervezés magában foglalja a kerékpározást elősegítő fejlesztési javaslatokat is. Remélhetőleg idővel elkezdődnek, illetve folytatódnak a szükséges átalakítások, hogy a kerékpárosok minél kényelmesebben tudjanak Budapesten és környékén közlekedni, s ne jelentsen semmi sem akadályt abban, hogy egyre többen hódoljanak ennek az egészséges életformának.

Biztonságos a kerekezés a Börzsönyben

Mintegy négy kilométer hosszú kerékpárútszakasz létesült a Börzsönyben, Királyrét és Nógrád között, továbbá tíz kilométer hosszan felújítottak és kerékpárral is járhatóvá tettek egy már meglévő utat. Lengyel László, az Ipolyerdő Zrt. közönségkapcsolati vezetője közölte: az 55 millió forintos fejlesztésnek köszönhetően megújult egy hat méter széles híd is, kialakítottak két pihenőhelyet, és megszépült két forrás. A Királyrét és Nógrád közötti kerékpározható makadámút lehetővé teszi, hogy például Kismarosról elindulva Királyréten, Nógrádon át el lehessen kerekezni a Diósjenő–Kemence, majd az Ipoly-völgybe, azután az EuroVelo hálózatra csatlakozva visszajuthassunk a kiindulási állomásunkra.

A mostani szakasszal együtt már egy 100 kilométeres kerékpározható hálózat áll a bringások rendelkezésére a Börzsönyben, amely biztonságos közlekedést tesz lehetővé a családoknak is. A nagymarosi bringaponton kölcsönzési és szervizelési lehetőség van, továbbá – a Magyar Természetjáró Szövetség közreműködésével – kerékpáros-elsősegélyhelyet is több helyen lehet találni.

Forrás: Magyar Idők

 

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu