Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. április 16.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

A rövidesen döntenek az új turisztikai ügynökségről
A magyar GDP-ben a turizmus 10 százalékos hányadot tesz ki, de van olyan közép-európai ország, ahol ez az arány 15 százalék

A kormány már március 9-i ülésén döntést hozhat az új turisztikai ügynökség létrehozásáról, amely a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülhet – jelentette be 2016. március 1-jén, az Országmárka 2.0 konferencián, Budapesten a Miniszterelnöki Kabinetiroda minisztere.


Rogán Antal hangsúlyozta, hogy országmárkáról sokféle értelemben lehet beszélni: például „semmi nem tesz jobbat, mint egy Oscar-díj”. Ha nincs új filmtámogatási rendszer, amely azokat a tehetségeket is támogatja, akik még nem készítettek filmet, ez a siker nem jött volna – jegyezte meg.

Hozzátette, hogy az országmárkát más értelemben is lehet építeni, meg kell vizsgálni például, hogyan tud hozzájárulni a gazdasági növekedéshez az idegenforgalom.

A magyar GDP-ben a turizmus mintegy 10 százalékos hányadot tesz ki, ami nem rossz eredmény, de van olyan közép-európai ország, ahol ez az arány 15 százalék – mondta el Rogán Antal, megjegyezve, hogy erre Magyarországnak is minden adottsága megvan.

A turizmusban az elmúlt évek növekedéséért az államnál jóval többet tettek a piaci szereplők – emelte ki. Ugyanakkor úgy vélte, hogy az állam sokkal többel tudna hozzájárulni a szektor fejlődéséhez, amelynek egyik akadálya a források szétszórtsága. Ezért célszerű lenne, ha az állami feladatokat nem a hagyományos bürokratikus rendben, hanem egy rugalmas ügynökségen keresztül látnák el – hangsúlyozta.

Semmilyen államosításról nincs szó, hiszen az állam azt tartja meg, ami a sajátja, saját feladatait és forrásait rendezi egy helyre; nem kíván elvenni senkitől semmit – szögezte le.

Korszerű, új gondolkodásra kell áttérni, márkákat, brandeket kell felépíteni – sorolta, és megjegyezte, hogy ma sem Balaton-, sem Budapest-, sem Tokaj-brand nincsen. Ezt egy bürokratikus struktúrában nem lehet megcsinálni, ezért javasolják azt az ügynökségi struktúrát, amely alá be lehet szervezni az összes feladatot, minél kevesebb bürokratával – fűzte hozzá.

Közölte, az előterjesztést a Miniszterelnöki Kabinetiroda készítette el, azzal a javaslattal, hogy az új ügynökség a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerüljön. A kormány már tárgyalt az előterjesztésről, megrendelt bizonyos tanulmányokat, így március 9-én a végső döntést is meghozhatja.

Az állam most „nagyon sok pénzt” fog elkölteni brandekre, márkákra és nagyrendezvényekre, eközben partnerként tekint a piac szereplőire, az érintett önkormányzatokra, amelyektől semmilyen jogkört nem kíván elvenni – hangsúlyozta Rogán Antal.

Forrás: MTI

 

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu