Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2020. szeptember 23.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Sokan tiltakoznak az M0-ás fizetőssé tétele ellen
Az érintettek aggódnak – Az ellenzék pénzbehajtásról beszél – A BÖSZ tárgyalni akar

A hírt, hogy januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége, több érintett önkormányzat, illetve az ellenzéki pártok nagy elégedetlenséggel fogadták. A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) tárgyalásokat kezdeményez a kormányzattal, mert a tervezett formában nem tartja bevezethetőnek az útdíj kiterjesztését – olvasható a Magyar Hírlap összeállításában.


A januártól évi 5 ezer forintért vásárolható megyei autópálya matrica egy hónapra eső díja alig több, mint 400 forint, ennyi pénzért pedig az agglomerációból munkába járók nem térnek át a településeken átvezető mellékutakra – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára, 2014. december 11-én, sajtótájékoztatón Budapesten.

Az M0 autópálya déli szakaszát kivéve, valamennyi autópálya és gyorsforgalmi út fizetős lesz a jövő év első napjától, a fizetési kötelezettség a városhatár végét jelző táblánál kezdődik. Az évi 5 ezer forintos megyei matrica 37 980 forint megtakarítást jelent mindazoknak, akik eddig azért vásárolták meg az ország egész területére érvényes 42 980 forintos matricát, mert nem volt annál olcsóbb, hiába csak a megyén belül használták a gyorsforgalmi utakat – érvelt a helyettes államtitkár.
A Miniszterelnökségtől származó információ szerint az M0 autópálya nem fizetős déli szakasza, az M1 autópályától az M5 autópályáig tart.

Kovács Zoltán kormányszóvivő kijelentette: a megyei útdíj-matricák bevezetése jelentős könnyebbséget jelent a forgalomban részt vevőknek, az M0-s autóút egy részére kiterjesztett térítési kötelezettség miatt pedig nem nő a budapesti belvárosi forgalom. Kovács Zoltán a csütörtöki kormányszóvivői tájékoztatón elmondta, az útdíjrendszer átalakítását az uniós és a hazai forrásokból épült útrendszerek egymáshoz való viszonyának rendezése kívánja meg. Kiemelte, a közösségi közlekedés nyújtotta lehetőségek és az összeg nagysága miatt a kormány nem aggódik amiatt, hogy a forgalom a belvárosi utakra terelődik.


A BÖSZ tárgyalásokat kezdeményez

A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) haladéktalanul tárgyalásokat kezdeményez a kormányzattal, mert a tervezett formában nem tartja bevezethetőnek az útdíj kiterjesztését. Kovács Péter, az önkormányzati érdekképviselet fideszes elnöke, XVI. kerületi polgármester közölte: megdöbbenéssel értesültek arról, hogy az M0-s egyes szakaszait fizetőssé kívánják tenni.
Az M0-s körgyűrű fizetőssé tétele katasztrofális állapotokat okozna a külső kerületekben és az agglomerációs településeken is - fogalmazott közleményében a kerületi önkormányzatokat tömörítő szervezet vezetője.


Az első tiltakozó: Budaörs 

A kormány ne tegye fizetőssé az M0-ás autóutat, követeli a Budaörsön élők érdekében Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés „egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”. Wittinghoff Tamás közleményében kifejtette: az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok „tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre. Kifejtette, ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is. Ezért kéri, hogy a kormány ne akarja büntetni azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik. 


Bús Balázs kihagyná a Megyeri hidat

Óbuda-Békásmegyer Fidesz–KDNP-s első embere szerint jelenlegi formájában elfogadhatatlan az útdíj tervezett bevezetése. Bús Balázs Facebook-bejegyzésében leszögezte: „A Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult (a Megyeri híd átadásakor). Most az M0 továbbépítését (10-es és 11-es út között) kellene előrébb rangsorolni, hogy a teherforgalmat teljesen ki lehessen szorítani Budapestről és a III. kerületből is.”

A polgármester véleménye szerint a Megyeri híd városi híd funkciót is betölt, aminek a fővárosi közlekedésből való kiiktatása a kerületi forgalom és a környezetszennyezés növekedését fogja jelenteni. Bús Balázs azt is kiemeli, hogy a hídon BKV-buszjárat is közlekedik. „Óbuda-Békásmegyer közlekedése és fejlődése szempontjából a javaslat jelenlegi formájában elfogadhatatlan, ezért javasolni fogom a tervezetből a Megyeri híd kivételét.”


Újpest felháborodott

Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere közleményt adott ki, amelyben megdöbbenésének ad hangot, hogy „újpesti városvezetőként és a fővárosi képviselőtestület tagjaként mindenfajta előzetes egyeztetés nélkül, a sajtóból” kellett értesülnie az M0-ás egyes részeit fizetőssé tételéről. „Mint polgármester és mint közlekedésmérnök úgy gondolom, ez a lépés nem szolgálná sem Újpest, sem a főváros érdekeit, sőt, rontaná a közlekedés helyzetét. Ezért arra kértem a BKK vezérigazgatóját, hogy a megfelelő szakmai módszerek segítségével modellezzék le az intézkedés várható hatásait” - olvasható a polgármester közleményében.


Az MSZP agglomerációs különadóról beszél

Tóbiás József, az MSZP pártelnök-frakcióvezetője rámutatott: minden egyeztetés és érdemi párbeszéd nélkül vezetnék be az érintett területeken az útdíjat. Hozzátette, az intézkedés felháborodást és elemi tiltakozást váltott ki. Tóbiás József szerint a felelőtlen kormány elveszítette valóságérzékét, kapkod és az internetadó miatt elveszített 200 milliárdot keresi, bármilyen áron szeretné betoldani a büdzsét. Tóbiás József úgy fogalmazott: Pest megye és az agglomeráció, mely szorosan összefonódik a fővárossal mind gazdasági, mind oktatási, egészségügyi téren, egy különadót kap a nyakába jövőre.


A Jobbik közös fellépést sürget

Volner János, az ellenzéki párt alelnöke közös fellépésre kérte az összes Pest megyei önkormányzatot és tiltakozó akciókat helyezett kilátásba. Álláspontja szerint az M0-ás autóút fizetőssé tétele tönkreteszi a főváros és környéke közlekedését és újabb sarcot jelent az autósoknak. Az eddigi negatív intézkedések között kitért a magas parkolási díjakra, az üzemanyagok adómértékének emelésére és a tervezett budapesti dugódíjra is. A jobbikos politikus szerint nincsenek valós alternatívák a fővárosi közösségi közlekedésben, az agglomerációból pedig sokan nem tudnak eljutni majd útdíj nélkül munkahelyükre, iskolába, kórházba. Volner János úgy látja, a tervezet a költségvetés csillapíthatatlan pénzéhségét mutatja és értelmetlen.

Az LMP szerint pénzbehajtásról szól a terv

Az LMP szerint a terv, amely szerint a kormány fizetőssé tenné az M0-ás autóutat és a pályák bevezető szakaszait, csak a pénzbehajtásról szól. Szél Bernadett, az LMP társelnöke december 11-i, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy az ötletcsomag mentes minden tervezéstől, az „egy újabb pénzbehajtás, egy újabb sarc”. Van egy rossz költségvetés, és az ezeken lévő lyukakat próbálja a Fidesz-KDNP befoltozgatni, „a legújabb áldozat a közlekedéspolitika” – emelte ki a társelnök, aki szerint, ha az eddig ingyenesen használható autópálya-szakaszokat fizetőssé teszik, akkor visszakerülünk egy olyan korszakba, amikor a városok körüli elkerülők nem léteztek.
Az ökopolitikus a következmények közé sorolta a nagyvárosok és az agglomeráció megnövekvő forgalmát, az egyes területeken lévő ingatlanok árának csökkenését, a balesetek számának növekedését és azt, hogy veszélybe kerül majd az élhető kisváros és falu.


A PM dugóktól és légszennyeződéstől tart

Szabó Rebeka, a párt elnökségi tagja szerint azért kell ezt az újabb „sarcot” bevezetni, mert a kormány képtelen egy normális költségvetést összerakni, és a jövő évi büdzsén tátongó lyukakat próbálja meg betömni. A politikus figyelmeztet: ha fizetős lesz az M0-ás és az autópályák bevezető szakasza, akkor az agglomerációs településen élőknek sokkal nagyobb forgalomtól kell szenvedniük. Hatalmas dugók lesznek, nagyon megnő a zaj- és a légszennyezés – közölte, és megjegyezte, hogy a légszennyezés miatt Magyarország egyébként is uniós kötelezettségszegési eljárás alatt áll.


A Liberálisok szerint Tarlósnak tiltakoznia kellene

Bodnár Zoltán, a Liberálisok politikusa szerint a kormány egy súlyos és banális hibát követett el a jövő évi költségvetés tervezése során, ugyanis „minimális módosítással útdíjbevételként beállították azt a bruttó összeget, ami idénre várható”, és ennek az a következménye, hogy az útdíj áfatartalma kétszer jelent meg a költségvetésben. A liberális politikus úgy látja, a budapestiek érdekében Tarlós István főpolgármesternek fel kellene szólalnia ez ellen. Hozzátette, a Budapest környéki települések számára is negatív következményei lesznek az intézkedésnek, például ha a budaörsi bevásárlóközpontokba nem az autópályán mennek ki az emberek, akkor Budaörs főutcáján dübörög majd végig a forgalom. 

Forrás: Magyar Hírlap

 

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2020 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu