Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2020. április 8.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Elindult a MOL Bubi, a főváros közbringarendszere
Az 1100 jellegzetes színű, almazöld kerékpár 76 gyűjtőállomáson várja a kerékpározni vágyókat a nap 24 órájában

Budapest új közösségi közlekedési lehetőségeként 2014. szeptember 8-án elindult a Főváros közbringarendszere. A MOL Bubi nyilvános üzemének indulása alkalmából tartott sajtótájékoztatón Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: a Fővárosnak kiemelten fontos a környezettudatos közlekedés fejlesztése, a közbringarendszer elindításával Tarlós István főpolgármester programjának fontos eleme valósult meg.


A közbringarendszer 76 gyűjtőállomáson 1100 jellegzetes színű, almazöld kerékpárral áll a kerékpározni vágyók rendelkezésére télen-nyáron, a nap 24 órájában. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta: „Budapest számára kiemelten fontos a környezettudatos közlekedés fejlesztése. A város lakói megérdemlik, hogy tiszta és fenntartható környezetben éljenek. Ezért a kerékpározás, mint az egyik legtisztább közlekedési forma kiemelt szerepet foglal el stratégiánkban. Célunk, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával egyre többen válasszák a rövid városi utazásaikhoz alternatívaként a kerékpárt. A MOL Bubi ennek a stratégiának a szerves része. Az almazöld bringák városszerte azt üzenik: Budapest egy kerékpáros barát város.”

Az igénybe vehető kedvezmények:

• Az év végéig (2014. december 31-ig) használható, kedvezményes, 3000 forintos MOL Bubi Start bérletet válthatnak azok, akik ismerkedni szeretnének Budapest új közbringarendszerével. A MOL Bubi Start bérlet 3000 forintba kerül, ebből 1500 forint felhasználható a félórás ingyenes használaton túl fizetendő díjakra, és 2014. december 31-éig érvényes.

• Indulási kedvezményként a beindulást követő első időszakban (visszavonásig) az éves bérletet 18 900 forint helyett 12 000 forintért (5000 forint felhasználható kerettel), a féléves bérletet pedig 12 500 forint helyett 8000 forintért (3000 forint felhasználható kerettel) vásárolhatják meg azok, akik hosszabb ideig és/vagy rendszeresen szeretnék használni a MOL Bubit.

• Állandó kedvezményként az éves közösségi közlekedési BKK-bérlettel rendelkezőknek 50 százalékos kedvezményt adnak az éves MOL Bubi bérlet árából. Szintén állandó kedvezmény, hogy a vásárlás napján érvényes tömegközlekedési szemeszterbérlettel rendelkező köz- és felsőoktatásban tanulók a féléves MOL Bubi bérletet 20 százalék kedvezménnyel vásárolhatják meg. Az indulási kedvezmények időszakában az 50, illetve 20 százalék kedvezményt a csökkentett éves, illetve féléves bérletárból adják.

A fenti bérletek a BKK ügyfélközpontjaiban válthatók meg (Deák Ferenc tér M, Kelenföld vasútállomás M, Keleti pályaudvar M, BKK központi ügyfélszolgálat Rumbach Sebestyén utca). További részletekről a molbubi.bkk.hu webcímen tájékozódhatnak az érdeklődök.

Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. A „Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása” c. projektet az EU Regionális Fejlesztési Alapja a Széchenyi 2020 keretében támogatja. A projekt összköltsége nettó 1,059 millió forint, amelyből 900 millió forint az EU-s támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak.

A rendszer üzemeltetését fő szponzorként a MOL támogatja, ezen felül a felhasználók által megváltott jegyek és bérletek bevételei és a Fővárosi Önkormányzat támogatása biztosítja a rendszer fenntartását.

A rendszer sikeres működése megnyitja az utat a bővítés felé. Ez a tervek szerint Pesten a Hungária körút vonaláig, Budán pedig Kelenföld és Óbuda felé történne. A lefedett terület és a kerékpárok száma kb. 20 százalékkal növekedhetne. Az erre vonatkozó tervek már készülnek, a BKK ezeket több ütemben, a kerékpározásra alkalmas úthálózati fejlesztésekkel együtt tudja majd megvalósítani.

Forrás: Budapest.hu

 

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2020 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu