Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. április 23.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Meghökkentek az érintettek a főpolgármester ötletén
Négy éve sztrájkveszélyt okozott a HÉV kiszervezésének gondolata

A Népszava információi szerint a BKV-t, annak vagyonkezelőjét, a BKK-t és a MÁV-ot is váratlanul érte Tarlós István főpolgármester ötlete, hogy a Budapest határát átlépő HÉV-vonalak működtetését vegye át az állam. A napilap 2013. január 8-i számában arról ír, hogy a javaslat - a dugódíj kiváltására a főpolgármester által „bedobott" hídpénzhez hasonlóan - előkészítetlen.


Mindenesetre a hírek szerint már akár január végi ülésén tárgyalhat róla a fővárosi közgyűlés, és biztosan szóba kerül Tarlós István és Németh Lászlóné fejlesztési miniszter e hétre tervezett találkozóján.

A terv részleteiről Szűcs Somlyó Mária, a Városháza kommunikációs igazgatója a lapnak nem tudott konkrétumokat mondani, de megismételte a főpolgármester indoklását, miszerint ha a BKV-s elővárosi buszok üzemeltetését a Volánra bízza a szaktárca, akkor a HÉV-ek üzemeltetését is vegye át a MÁV.

Az előzmény nélküli, váratlan ötletet ellenzi a BKV-nál működő VTDSZSZ szakszervezeti szövetség, melynek tagja a HÉV-es érdekképviselet is. Gulyás Attila, a VTDSZSZ elnöke a Népszavának azt mondta, nem világos, mi a főváros szándéka, de számukra úgy tűnik, kétségbeesett ötletelést folytat a főváros vezetése, miután nem tudni, hogy az állam részleges kivonulása után a közösségi közlekedés idei 140 milliárdos költségvetéséből hiányzó, mintegy 70-80 milliárdot miből teremtik elő.

A napilap emlékeztet, hogy négy éve már okozott sztrájkveszélyt a HÉV „kiszervezésének" ötlete. Akkor a főváros nemcsak a működtetést adta volna át, hanem a teljes HÉV-hálózatot - infrastruktúrával, járműparkkal és az ott dolgozókkal együtt - integrálták volna a MÁV személyszállító cégébe. Hogy ez most is felmerül-e, nem tudni. Akkor Tarlós István - még fővárosi Fidesz-frakcióvezetőként - rossz ötletnek, „rendkívül kockázatosnak" nevezte a vonalak átadását.

A Népszabadság a téma kapcsán arról ír, hogy a főpolgármesteri felvetés átgondolatlanságára utal, hogy a főváros éppen most nyert uniós pályázatot a metró és a HÉV integrálására. A HÉV pedig - kötött pályás üzemként - telephelyestül, vágányostul, járművestül a fővárosi törzsvagyon része, így nem idegeníthető el.

Forrás: Népszava - Népszabadság - MTI

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu