Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

 mevakomi

 

vcr

m

civertan_logo_120px.jpg

vkf

blockcity

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2024. március 29.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Új közlekedési nagyberuházások tervei Budapesten
A főváros négy projekt előkészítési munkálatait valósítja majd meg, mintegy 3.1 milliárd forintból

Nyolcszáz milliárd forint európai uniós támogatás lehívását tervezi Budapest, hogy fejlessze a tömegközlekedési hálózatát - erről tartott sajtótájékoztatót augusztus 15-én Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. A 2014-2020 közötti hét éves uniós fejlesztési ciklus indulásáig a főváros négy projekt előkészítési munkálatait valósítja meg, mintegy 3.1 milliárd forintból.


A fejlesztések révén összekapcsolódna a 2-es metró a gödöllői HÉV-vel, kicserélődne a Kisföldalatti járműparkja, meghosszabbodna az Észak-Déli regionális gyorsvasút déli szakasza és megújulna a főváros villamos- és trolibuszhálózata.

Még 2011 januárjában döntött a Fővárosi Közgyűlés azon közlekedésfejlesztési beruházások elindításáról, amelyek a 4-es metró megépítése utáni, következő nagyprojektekként valósulnának meg. A döntés értelmében a Főváros és a BKK mintegy 3.1 milliárd forint vissza nem térítendő, 100százalékos intenzitású európai uniós támogatásra jogosult.

Tarlós István főpolgármester elmondta, az előkészítési projektek célja, hogy az Európai Unió következő, 2014-2020 közötti pénzügyi tervezési ciklusára Budapest megfelelően előkészített projektekkel rendelkezzen, ezek segítségével fel tudja használni a támogatási kereteket, és fejlessze elmaradott közlekedési infrastruktúráját. A HÉV-vonalak fejlesztése és a metróhálózatba integrálása által a közösségi közlekedés versenyképesebbé válik.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta: fontos szemléletbeli változásról van szó, miután ezek a beruházások azon kívül, hogy fejlesztések, a többi között az átszállási kapcsolatokat javítják, valamint átszállási kényszereket képesek megszüntetni. Ezen túlmenően a BKV hatalmas műszaki lemaradásának javítását segítik elő. Ez részletes tervezés, amely végén pontos költséghaszon elemzés alapján dönthet majd 2014-ben a főváros, hogy az előkészített beruházásokat, hogyan rangsorolja, hívja le az EU-s forrást és valósítja meg a projektet.

- M2 Metró és a gödöllői HÉV vonalának összekötése, illetve a HÉV korszerűsítésének előkészítésére 639millió forint (A gödöllői HÉV elöregedett szerelvényeinek cseréjén és a pálya felújításán túlmutató terv készül el, hiszen a kettes metró és a gödöllői HÉV teljes vonalának összekötése a cél.)

- M1 Millenniumi Földalatti vasút korszerűsítésének előkészítésére 883millió forint.
(A műemléki földalatti szerelvényei idén 39 évesek. Teljes cseréjükhöz speciális szerelvények lesznek szükségesek, s elengedhetetlen a vonal meghosszabbítása és akadálymentesítése is.)

- Az Észak - Déli Regionális Gyorsvasút déli szakasza meghosszabbításának a HÉV vonalak járműcseréjének és rekonstrukciójának előkészítésére 720millió forint. (A dél-pesti HÉV vonal van a legrosszabb műszaki állapotban, a szerelvények egy része megközelíti az 50 évet. A ráckevei HÉV vonala szintén meghosszabbításra vár, egészen a Nagykörútig. Ezzel a Nemzeti Színház és Boráros tér között megszűnnének a HÉV vágányokat a Duna-parton.)

- Fővárosi Villamos és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciójának előkészítésére 883millió forint. (Jelenleg a budapesti közlekedési tervekben több, mint 20 olyan elképzelés van, amely valamilyen villamoshálózat fejlesztést irányoz elő. A legjobbakat Budapest végigviszi az építési engedélyig. Ezek lesznek a következő hét éves ciklusban az 1 és a 3 villamos valamint a Budai Fonódó után Budapest következő villamos-felújításai. A tervek között szerepel az 1. villamos továbbvezetése a Kelenföldi pályaudvarig, valamint a 14 villamos pályájának meghosszabbítása a nagykörútig, továbbá a külső Bécsi úti villamos vonal összekötése az esztergomi vasúttal, illetve a Fogaskerekű pályájának meghosszabbítása egészen a Széll Kálmán térig.)

A most induló négy előkészítési projekt, ha mind megvalósul, körülbelül 700-800 milliárd forint körüli fejlesztést eredményezhetnek. A főváros célja az, hogy 2014-re legyen elegendő alaposan előkészített beruházás ahhoz, hogy jó döntések szülessenek. Ezen tervezési munkák segítségével a 2014 utáni európai uniós forrásokról szóló döntések végre mérnöki munka, tervek és pontos adatok ismeretében születnének meg.

Tarlós István a sajtótájékoztatón újságírói kérdésre megerősítette: átalakul a hajóközlekedés a Duna fővárosi szakaszán, az üdülő- és kirándulóhajókat elköltöztetnék a jelenlegi kikötőkből. A pesti alsórakparttal kapcsolatban három alternatívát látnak megvalósíthatónak: az egyik alapján megszűnne a közúti forgalom a rakparton, a másodikban egy sávot átadnának a gyalogos- és kerékpáros forgalomnak, a harmadik pedig egyirányú közúti forgalomról szólna.

A főpolgármester tájékoztatott arról is, hogy a 4-es metró jelenleg 70 százalék feletti műszaki készültségi állapotban van, így a 2014. átadási határidő tartható. A BKK létrejötte óta a főváros közlekedési infrastruktúrájának fejlesztésére több mint 50 milliárd forint uniós forrásra kötött szerződést Budapest új városvezetése. Folyamatban lévő projekt a már említett 1-es és 3-as villamosvonalak bővítése, a Budai Fonódó villamoshálózat kiépítése. Az első Alstom szerelvény (M2 metró) szeptemberben áll forgalomba, a vonal járműcseréje pedig 2013 tavaszáig lezárul. Ezen felül folyamatban van még a Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer (FUTÁR), valamint a BuBi, azaz a közösségi kerékpár program kiépítése.

Forrás: budapest.hu
Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2024 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu