Főoldal  
 
Hírek
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
Önkormányzatok
Önk. szövetségek
Jogszabályok

agrosol

 
glansya

 prosperty

elmuemasz

 mosz

mosz

s tér


europa a polgarokert

solarway

safecross

 
meva


s tér

nrgcar

csfa

eurest

leblanc

 okow

  

 mosz

mosz

mosz  

 /files/stihl.jpg

  /files/viking.jpg

 kas
/files/viking.jpg

/files/pma.jpg

 fsd

fsd

 
/files/nei.jpg
infraset
 
m

flaga
 
 
 
 
 







































eXTReMe Tracker
  Impresszum   Médiaajánlat    2020. augusztus 8.
Újságcikkekben Weboldalon  
Keresés
Aktuális Hírek

Hidakért és elkerülő utakért is fizetni kell vasárnaptól

2007. 03. 27. 

Aláírta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter azokat a rendeleteket, amelyek április 1-jétől átszabják az útdíjfizetés szabályait. A már kész és épülő gyorsforgalmi utak, hidak és elkerülők mellett 42 főúton is fizetni kell - egyelőre még csak a legnehezebb kamionoknak. Csak tíz útszakasz maradt ingyenes minden autósnak: az M0-s mellett a sztrádák fővárosi bevezető szakaszai. Kiterjesztik az egynapos matrica vásárlására jogosultak körét, és féláron vehetnek négynapost a motorosok.


 Vasárnaptól 42 főúton -, köztük a dunaföldvári, a tokaji, a kunszentmártoni és a bajai hídon is csak autópálya-matricával közlekedhetnek a legnehezebb, 12 tonnánál súlyosabb teherautók (a díjfizetésbe bevont utak listája itt olvasható). Ezeknek a D4-es kategóriába sorolt kamionoknak jelenleg 13 200 forintba kerül a heti, 22 500-ba a havi vinyetta, de 3000 forintért napijegyet is válthatnak.

Az egy számjegyű főutak közül az 1-esen Almásfüzítő és Tata, a 2-esen Vác és Rétság, a 3-ason Kápolna és Kerecsend, a 6-oson Szentlőrinc és Szigetvár között, valamint a 4-es és a 8-as főutak három-három szakaszán. Ugyancsak matricával mehetnek a D4-es kamionok Budapest és Pilisvörösvár között a 10-es főúton. A gazdasági tárca azt tervezi, hogy ezen a 42 úton jövő januártól minden teherautónak és busznak matricát kell vennie.

Szúrópróbaszerűen ellenőriznek

A táblákat folyamatosan helyezik ki a fizetőssé vált utakra április 1-jétől, és csak akkortól ellenőriznek, amikor már tábláztak. A matricákat ezeken a főutakon és a díjfizetésbe most bevont gyorsutakon is az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. ellenőrzi, a minisztérium közleménye szerint egyelőre még csak szúrópróbaszerűen.

Nemcsak a legnehezebb kamionoknak kell az eddiginél többet fizetniük: a D2, D3 és D4 kategóriába tartozó járművek az eddig ingyenes autópálya-szakaszokon és az autóutakon is csak matricával közlekedhetnek. Így a személyautósokon kívül mindenkinek fizetnie kell a debreceni, a nyíregyházi és a kaposvári elkerülőn, a szekszárdi - és átadása után a dunaújvárosi - hídon, de a teherautóknak és a buszoknak fizetős lesz a 2-es gyorsforgalmi Budapest és Vác között, a 4-es főút Vecsést és Üllőt elkerülő szakasza, valamint az M15-ös és az M19-es is.

Mi marad ingyenes?

Vasárnaptól így már csak az M0-s, valamint a gyorsutak fővárosi bevezető szakaszai maradnak ingyenesek minden autós számára. Így nem kell matrica Budapesttől az M1-esen a személyautósoknak Érdig, a D2-D4 kategóriában az M0-sig, az M3-ason a 2/B gyorsútig (a majdani M0-sig), az M4-esen és az M7-esen az M0-sig, az M5-ösön az M0-s gyáli csomópontjáig. A személyautósok ingyenesen használhatják valamennyi autóutat, továbbá 17, vidéki városokat elkerülő gyorsútszakaszt és gyorsforgalmi úton lévő hidat.

Négynapos motorosoknak is

A díjfizetés kiterjesztésével az ÁAK nagyjából kétszázzal bővítette azt az eddig 600 benzinkútból álló hálózatot, ahol matricát lehet venni. Változást jelent az is, hogy április 1-jétől a D2 és D3 kategóriájú teherautók és buszok is vásárolhatnak egynapos matricát (ezek az autósok a D4-es matricát használhatják).

A motorosok kedvezményes négynapos "vinyettát" vehetnek május 1-je és szeptember 30-a között, de csak elektronikusan. Nekik ezért idén 765 forintot - plusz a vásárlás díját - kell megfizetniük, ez a díj a személyautósok négynapos matricájának a fele. Elektronikus vásárlásra nemcsak az interneten, sms-ben is lehetőség van.

Rossz volt a 70:30 arány

Az útdíjfizetési rendszer kiterjesztését a szaktárca azzal indokolta, hogy ma még a gyorsúthálózatnak csak a 70 százalékán kell fizetni, és elvileg ebből a pénzből kellene fenntartania az ÁAK-nak a teljes gyorsforgalmi úthálózatot.

Azt, hogy a változás elsősorban a teherautókat sújtja, a minisztérium szerint az magyarázza, hogy Magyarországon jelentős a tranzitforgalom, amely növeli a balesetveszélyt, és jelentős károkat okoz az úthálózatban. Egy teherautó harmincezerszer jobban koptatja az aszfaltot, mint egy személygépkocsi, ráadásul a tehergépjármű-forgalom évente több mint 10 százalékkal bővül - közölte honlapján a GKM.

A minisztérium közleménye szerint a fuvarozók és az autósok tájékozódását a határátkelőkön szórólap segíti majd. A változásokról az információk, térképpel együtt, elérhetők az GKM, az autópályakezelő, a Magyar Közút Kht. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján.

(www.index.hu)

Hírlevél

Amennyiben szeretné, hogy hírlevelet küldjünk Önnek, iratkozzon fel levelezőlistánkra!
Település:

 
Polgármester:

 
E-mail:



KIEMELT HÍREINK



Archívum

VIDEÓK
 
HÍRLISTA
 


 

  


 



Magyar Polgármester © 2004-2020 Minden jog fenntartva. Honlapkészítés www.webdesignstudio.hu
http://www.aka.hu